همشهری آنلاین: در یک بازی سراسر هیجان از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی روسیه، این تیم جوان و یکدست فرانسه بود که لیونل مسی و انبوه بازیکنان ناکام آرژانتین را با نتیجه پرگل شکست داد.

لیونل مسی

به گزارش همشهري آنلاين، مسي كه چهار سال پيش تا يك‌قدمي بردن جام‌جهاني پيش رفته و در تور بازيكنان جنگنده آلمان گرفتار آمده بود، اين بار در اولين مرحله حذفي با نتيجه عجيب چهار بر سه قافيه را به ياران جوان ديديه دشان واگذار كرد. فوق‌ستاره بارسا كه براي تبديل شدن به بزرگ‌ترين ستاره فوتبال آرژانتين پس از ديگو مارادونا يك جام‌جهاني كم داشت، بعيد است چهار سال ديگر فرصت درخشيدن در قطر را به دست بياورد.

پس از باخت سه به چهار شوروي به بلژيك در جام‌جهاني 1986، آرژانتين تنها تيم در تاريخ جام‌هاي جهاني است كه دست‌كم سه گل مي‌زند و برنده نمي‌شود. هر چند آخرين گل آنها حدود 120 ثانيه پيش از پايان وقت‌هاي اضافي بازي به دست آمد.

فرانسه كه آخرين بار در جام‌جهاني 1978 دو بر يك به آرژانتين باخته بود، در 9 ديدار آخر خود در جام‌هاي جهاني براي تيم‌هاي آمريكاي جنوبي هرگز نباخته است؛ پنج برد و چهار مساوي.

آرژانتين كه آخرين بار در مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني 2010 چهار گل از آلمان خورده بود، براي پنجمين بار بازي را با چهار گل به حريف خود واگذار كرد.

تا لحظه به ثمر رسيدن سومين گل فرانسه، پنج گل بازي از روي پنج ضربه در چارچوب تا دقيقه 64 به دست آمده بود؛ سه ضربه در چارچوب و سه گل براي فرانسه و دو ضربه در چارچوب و دو گل براي آرژانتين.

آخرين دفاع فرانسوي كه موفق به زدن گل در جام‌جهاني شد، ليليان تورام بود كه در مرحله نيمه‌نهايي 1998 دو گل به كروواسي زد و تيم را به فينال رساند. بنجامين پاوار نخستين دفاع تيم ملي فوتبال فرانسه در 20 سال اخير است كه موفق به زدن گل در جام‌جهاني مي‌شود.

تا پيش از بازي با فرانسه، هر گاه گابريل مركادو براي آرژانتين گل مي‌زد، اين تيم بازي را مي‌برد. اين سنت در چهارمين گل ملي بازيكن آرژانتيني شكست و ياران مسي از گردونه جام‌جهاني بيرون افتادند.

آنخل دي‌ماريا كه تا دقيقه 30 تنها چهار پاس آن هم در منطقه مياني و دفاعي به همبازيان خود داده بود، دقيقه 41 گل اول آرژانتين را زد. اين دومين گل او از 13 حضور در جام‌جهاني بود كه هر دو هم در يك‌هشتم به ثمر رسيد؛ در 2014 برابر سوئيس و 2018 مقابل فرانسه.

فرانسه و آرژانتين 13 بار در جام‌هاي جهاني مقابل هم قرار گرفته بودند كه حاصل آن شش برد براي نماينده آمريكاي جنوبي و دو برد براي فرانسوي‌ها بود. از 11 بازي گذشته اين دو تيم، آرژانتين در هشت بازي گل نخورده بود.

آرژانتين آخرين تيم آمريكاي جنوبي بود كه موفق شده بود فرانسه را در جام‌جهاني ببرد؛ 40 سال پيش در جام‌جهاني 1978. پس از آن، فرانسه در هشت ديدار جام‌جهاني مقابل تيم‌هاي منطقه كانمبول (آمريكاي جنوبي) چهار بار برده و چهار بار مساوي كرده بود.

کد خبر 409492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha