دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: استعمال دخانیات از روز دوشنبه هفتم ژانویه (17 دی) در حدود ‪ ۵۲‬هزار دستگاه تاکسی در توکیو که حدود ‪ ۹۶‬درصد از تاکسی‌های این پایتخت آسیایی را تشکیل می‌دهد، ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، بدین ترتیب در مجموع، ‪ ۱۲۰‬هزار دستگاه تاکسی در ‪ ۱۵‬استان از ‪ ۴۷‬استان ژاپن، ممنوعیت استعمال دخانیات در این خودروها را اعمال می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، گام‌های مشابهی نیز قرار است از روز پنجشنبه هفته جاری در استان "گونما" و استان اوکیناوا از ماه آوریل و استان "نارا" از ماه "می" میلادی در این کشور برداشته شود.

این در حالی است که در اوساکا و برخی استان‌های دیگر، این طرح از سوی مسافران با مخالفت رو به رو شده است.

به گزارش کیودو، در توکیو نیز اجرای این طرح با وجود مخالفت مسافران سیگاری، اعمال شده است.

هم‌اینک استعمال سیگار در بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی در توکیو و همچنین در خیابان‌های آن ممنوع است و شهرداریهای این کلان شهر آسیایی در برخی مناطق، مراکزی را برای استعمال سیگار توسط افراد سیگاری در نظر گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: علامت‌های مربوط به نکشیدن سیگار در تاکسی‌های توکیو از امروز در داخل و بر روی درب‌های تاکسیها به نمایش گذاشته شده است.

اعمال ممنوعیت کشیدن سیگار در تاکسی‌ها به دنبال اجرای قانون ارتقای سطح سلامتی و بدنبال تلاشهای دولت ژاپن با هدف جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت شهروندان ژاپنی از سال ‪ ۲۰۰۳‬میلادی، در این کشور به اجرا گذاشته شده است.

کد خبر 41119

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز