همشهری آنلاین: مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه چناران گفت: دو نفر از گم‌شدگان در ارتفاعات چناران فوت کردند.

به گزارش ایسنا حمید انصاری افزود: دو نفر از گروه هشت نفره‌ای که در بوران ارتفاعات جنوبی چناران گرفتار شده بودند، بر اثر سرمای شدید دچار یخ‌زدگی شده و در اثر همین عارضه جان دادند.

وی گفت: چهار نفر از این افراد که روز جمعه برای شکار به این ارتفاعات در جنوب روستای سیدآباد رفته بودند، سالم‌اند و دو نفر دیگر نیز که مجروح شده بودند با بالگردی که از استان جهت کمک رسانی اعزام شده بود، به مراکز درمانی مشهد انتقال یافتند.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات نجات بیش از 16 ساعت طول کشید که با همکاری ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری، گروه امداد و نجات کوهستان هلال احمر و جمعی از کوهنوردان هیئت کوهنوردی استان و اهالی سیدآباد چناران انجام پذیرفت.

مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه چناران هم چنین گفت: یک خانواده چنارانی شامل مرد30 ساله، زن 26 ساله و دو فرزند 2 و 5 ساله شان بر اثر گاز گرفتگی جان باختند.

وی بیان کرد: بازگشت دی اکسید کربن از لوله به دلیل معیوب بودن کلاهک، استفاده از لوله‌های نازک آلومینیومی و جا نخوردن لوله به داخل دیوار علت اصلی این حادثه ناگوار است.

وی افزود : بر اثر بارش سنگین برف و بروز سرمای شدید، در محور اصلی چناران دو تصادف جرحی رخ داد و 25 روستای کوهپایه‌ای شهرستان در محاصره برف قرار گرفته‌اند.

کد خبر 41230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز