همشهری آنلاین: مدیرکل فرودگاه‌های استان تهران از راه‌اندازی سیستم الکترونیکی selfcheck بلیت توسط مسافران در آینده نزدیک خبر داد.

رجب مهرجویی در گفت‌و گو با ایسنا گفت: با توجه به توسعه تکنولوژی‌های نوین و فن‌آوری اطلاعات در سطح فرودگاه‌های دنیا، ما نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم و این آمادگی را داریم زیرساخت‌ها و خطوط ارتباطی سیستم خودچک بلیت توسط مسافر را برای بهره‌برداری شرکت‌های هواپیمایی فراهم کنیم. 

وی درباره‌ مجهز شدن فرودگاه‌ها بین‌المللی به سیستم Selfcheck بلیت توسط مسافر اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها تنها وظیفه فراهم کردن زیرساخت و خطوط ارتباطی سیستم Selfcheck را دارد و این شرکت‌های هواپیمایی هستند که باید نرم‌افزار و سخت‌افزار مربوطه را برای راه‌اندازی این سیستم فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز این سیستم در فرودگاه‌های بین‌المللی مانند مهرآباد و امام خمینی (ره) راه‌اندازی نشده است، گفت: ایرلاین‌های عضو یاتا تا پایان سال 2008 فرصت دارند سیستم خودچک مسافر را راه‌اندازی کنند.

مهرجویی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم دیگر نیازی نیست چک بلیت مسافر را مسوولان فرودگاه انجام دهند بلکه خود مسافر می‌تواند از طریق سیستم موردنظر، چک بلیت خود را انجام دهند و بدون معطلی به پرواز برسند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تهران خاطرنشان کرد: البته با راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی روش‌های دستی کنار گذاشته نمی‌شود، بلکه با توجه به توانمندی مسافران امکانات مختلف در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که به تناسب نیازشان از این سرویس‌ها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر فرودگاه مهرآباد در ترمینال‌های 2 و 4 مجهز به سیستم اینترنت بی‌سیم (وای فای) هستند و مسافران می‌توانند از طریق لبپ‌تاپ شخصی خود به طور رایگان به شبکه اینترنت وصل شوند و از آن استفاده کنند.

کد خبر 41279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز