همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی گفت: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفتگو درباره "مرحله جدید روابط بین ایران و آژانس" به تهران سفر کرده‌است.

دکتر محمد سعیدی روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به همکاری‌های فعال ایران با آژانس و حل و فصل مسایل اساسی و مهم در موضوع هسته‌ای ایران، روابط تهران با آژانس وارد مرحله جدیدی شده است.

این مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد که نتیجه این همکاری‌ها و حل و فصل مسایل اساسی، عادی شدن موضوع هسته‌ای ایران و بازگشت آن از شورای امنیت سازمان ملل به مرجع صالح بین‌المللی یعنی آژانس است.

سعیدی گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌دعوت رییس سازمان انرژی اتمی ایران و برای ملاقات با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است.

محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد جمعه در رأس هیئتی وارد تهران شد و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال "محمد سعیدی" معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

بر اساس بیانیه‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر البرادعی منتشر کرده است، مدیر کل آژانس امیدوار است که این سفر، توسعه راه اجرای امور پادمان در ایران و حل مسایل باقیمانده را هموارتر کند و آژانس را قادر سازد نسبت به گذشته و حال فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند.

البرادعی آخرین بار فروردین ‪ ۱۳۸۵‬و اولین بار اسفند ‪ ۱۳۸۱‬به ایران سفر کرد.

کد خبر 41416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز