همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران مراسم حج، ضمن تشکر صمیمانه از برگزاری با شکوه و عزتمندانه این مراسم تصریح کردند: استمرار برنامه های فرهنگی همراه با استفاده از همه امکانات، حج را به فرصتی مغتنم و بی بدیل برای معرفی ارزش­های اسلام و انقلاب تبدیل می کند.

ایشان، ظرفیت بالای موسم حج را برای کارهای معنوی و فرهنگی یادآور شدند و تأکید کردند: ارتباط گسترده تر با نخبگان حوزه، استفاده از هیأت­های علمی و نویسندگان توانا، برنامه ریزی مستمر برای افق بلند مدت، ایجاد رشته ای مستقل در این زمینه و در نظر گرفتن ظرافت و ذائقه مخاطب ،این ظرفیت را شکوفا می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش مجموعه دست اندرکاران حج برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم ، ابراز امیدواری کردند با هماهنگی موجود میان سازمان حج، بعثه و دستگاه اجرایی و دیپلماسی کشور، روند خدمات به حجاج و زائران بیت الله الحرام بیش از پیش بهبود یابد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان گزارشی از کنگره عظیم حج اعلام کرد :حجاج بیت الله الحرام اکنون حج را فریضه ای عبادی – سیاسی می دانند که حضور گسترده مسلمانان از نژادها و مذاهب مختلف در مراسم برائت از مشرکان نشانه آن است.

آقای خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از تلاش ها، برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده در این سازمان ارائه کرد.

کد خبر 41847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز