همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نسبت به وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و مسیر کاروان‌های زیارتی در عراق هشدار داده است، همچنین در این اخطاریه از کاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه‌ای خبر داده شده است.

به گزارش ایسنا ، در این اخطاریه به‌تدریج و با نزدیک شدن تدریجی سامانه فعال هواشناسی و گذر شرایط ناپایدار جوی، وضع هوای کشور طی ۳ آبان و ۴ آبان، وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود و سرعت باد لحظه‌ای در برخی نقاط به‌ویژه برخی شهرهای اردبیل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این شرایط خیزش گرد و خاک محلی و احتمال شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد، همچنین استان‌های جنوب‌غرب تا شمال‌غرب شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، همدان و زنجان و کشور عراق شامل شهرهای زیارتی و مسیر کاروان‌های اربعین با وزش باد شدید و در برخی نقاط به‌ویژه در جنوب‌غرب و نوار غربی و عراق توام با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

در این اخطاریه همچنین استفاده از عینک‌های محافظ و ماسک تنفس برای حفظ سلامتی توصیه شده است.

در این اخطاریه آمده است که در نوار غربی و جنوب‌غربی ایران شامل ایلام، کرمانشاه، خوزستان و مسیر کاروان‌های زیارتی در عراق طی بعد ازظهر امروز و فردا گاهی با وقوع طوفان تندری خواهد بود که پیامد آن باد شدید لحظه‌ای و تشدید خیزش گرد و خاک و رگبار موقت باران خواهد بود.

در ادامه این اخطاریه آمده است: وقوع بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق ناشی از طوفان تندری طی بعد ازظهر امروز و فردا در نوار غربی و جنوب‌غرب شامل استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان و مسیر کاروان‌های زیارتی که در برخی نقاط به دلیل شدت بارش موقتی می‌تواند منجر به سیلاب محلی شود.

این اخطاریه می‌افزاید: همچنین هوای گرم در غرب، شمال‌غرب و نوار شمالی کشور تا ظهر فردا تداوم دارد و از بعد ازظهر فردا با نفوذ جریان‌های سردشمالی کاهش محسوس دما در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی حدود ۷ تا ۱۰ درجه است و در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد داد.

کد خبر 420100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha