سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران خریداری می‌شود تا تعادل در بازار گل حفظ شود.

زعفران

مجتبی مزروعی در خصوص میزان تولید زعفران در استان، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون بعضی از اتحادیه‌ها این آمادگی را بدست آوردند تا زعفران را به صورت گل خریداری کنند و حتی سعی بر این دارند که بحث خرید گل که متاثر از بارندگی اخیر و نوسانات بازار بوده را نیز کنترل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گل زعفران مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم و این خرید در مشهد و تربت‌حیدریه صورت می‌گیرد. در حال حاضر هر کیلو گل مرغوب ۱۰۰ هزار تومان بوده و این رقم تابعی از قیمت بازار خواهد بود و کف بازار نیز رعایت خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری ایسنا وی همچنین گفت: روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران خریداری می‌شود تا تعادل در بازار گل نیز حفظ شود. برای زعفران خشک و نگین نیز اگر قیمت از حد مورد نظر که قیمت‌گذاری شده پایین‌تر آید خرید خود را بیشتر خواهیم کرد،در حال حاضر نیز در این بخش خرید انجام می‌شود تا بتوانیم یک کف قیمتی را برای زعفران حفظ کنیم.

مزروعی تاکید کرد: همچنین بنا نداریم به طور گسترده‌ای خرید را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین خرید زعفران از خراسان رضوی بوده است، تصریح کرد: تولید ما از زودتر از خراسان جنوبی صورت گرفته و بیشترین شهرستان‌هایی که تولید زعفران داشتند نیز شامل تربت‌حیدریه، تربت جام، نیشابور و باخرز بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تا یک هفته گذشته خرید گل زعفران حدود ۲۰۰ تن بوده، اضافه کرد: در حال حاضر این رقم از مرز ۴۰۰ تن نیز عبور کرده است.بارندگی اخیر بر گل‌هایی که همان روز برداشت می‌شود، تاثیر داشته اما به دلیل آنکه باران به صورت نرم بود، این گل‌ها را از بین نبرده است. این باران فقط سبب یک مقدار افت کیفیت شده است و خوشبختانه بارندگی بسیار متعادل رقم خورده است و شاهد ۱۰ تا ۴۰ میلی متر باران در استان بودیم.

کد خبر 422497

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha