همشهری آنلاین: سفیر جمهوری عراق در ایران از برگزاری دور آتی گفتگوهای ایران و آمریکا درباره عراق ظرف چند روز آینده و در سطح سفرا خبر داد.

محمد مجید الشیخ، سفیر جمهوری عراق در تهران در گفتگو با  فارس، درباره زمان برگزاری دور آتی (چهارم) گفتگوهای ایران و آمریکا پیرامون عراق با بیان اینکه امید داشتیم این گفتگوها در آخر ماه دسامبر میلادی انجام شود، خاطرنشان کرد: هیئتی از ایران یکسری ابهامات و نکاتی را مطرح کرد که ما آن را به طرف‌ آمریکایی منتقل و پاسخ طرف آمریکایی را به ایران ارائه دادیم.

سفیر عراق در ایران در عین حال اظهار داشت: تصور می‌کنم این گفتگوها در چند روز آینده برگزار شود. وی به تاریخ دقیقی در این زمینه اشاره نکرد.

الشیخ همچنین گفت که در حال حاضر برگزاری دور چهارم گفتگوها در سطح سفرا قطعی است.

سفیر عراق با ابراز امیدواری نسبت به ادامه این گفتگوها در بالاترین سطح ممکن، اظهار داشت: به اعتقاد ما اگر گفتگوها در سطح معاونین وزرای خارجه و حتی وزرای امور خارجه برگزار شود، بهتر است.

سفیر عراق راه درست دستیابی به نتایج حقیقی، واقعی و قابل قبول برای ملت عراق، ایران و آمریکا را گفتگوی بدون پیش شرط عنوان کرد.

الشیخ درباره سفر هیئت عراقی به ایران در چارچوب معاهده 1975 الجزایر و به منظور برگزاری جلسه دفتر هماهنگی مشترک در خصوص مسائل مربوط به لایروبی اروندرود با بیان اینکه انتظار داشتیم این دیدارها در دو هفته اول ماه ژانویه سال جاری میلادی انجام شود، به تاریخ اعلام شده از سوی ایران مبنی بر آمادگی استقبال از این هیئت در 29 و 30 بهمن‌ ماه اشاره کرد.

وی با ذکر این نکته که محمد الحاج حمود، قائم مقام وزیر خارجه عراق ریاست این هیئت را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: افرادی از وزارتخانه‌های ذیربط عراق در این هیئت حضور دارند.
الشیخ در پاسخ به این سؤال که آیا هیئت مذکور در تاریخ‌های اعلام شده (29 و 30 بهمن‌) به ایران سفر خواهد کرد؟ گفت: این تاریخ دیروز (دوشنبه) به ما اعلام شده و باید به بغداد منعکس شود و اگر برنامه‌ای از قبل تعیین نشده باشد قطعاً این هیئت در این زمان به تهران سفر می‌کند.

سفیر عراق درباره زمان سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به عراق با بیان اینکه قرار بود این سفر 15 ژانویه (25 دی‌ ماه) انجام شود، خاطرنشان کرد: این سفر به خاطر برنامه‌های ایشان، به تاریخ دیگری موکول شد و منتظریم تاریخ دقیق آن مشخص شود.
وی از سفرهای جداگانه کریم وحید، وزیر برق و همچنین وزیر محیط زیست عراق در چند روز آینده به ایران خبر داد و گفت: عملیات برقراری ارتباط بین شلمچه و بصره با قدرت 300 مگاوات به پایان رسیده و وزیر برق عراق به منظور افتتاح این پروژه به ایران سفر می‌کند.
سفیر عراق همچنین از برگزاری کنفرانسی با حضور روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی پارلمان‌های کشورهای همجوار عراق در بغداد خبر داد و گفت که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 42364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز