سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

شهرک پیکانشهر در محله سروآزاد با بلوک‌های نارنجی فرسوده‌اش در جنوبی‌ترین نقطه منطقه ۲۲ جای گرفته است.

زندگی پیکان شهری ها زیر سقف‌های لرزان

ساکنان این شهرک ۴۵ ساله، از فرسودگی ساختمان‌ها و تأسیسات‌شان رنج می‌برند. «علی معظم» یکی از ساکنان این شهرک در این‌باره می‌گوید: «این شهرک برای کارکنان شرکت صنعتی ایران‌خودرو طراحی و ساخته شد. با گذشت زمان تمامی لوله‌های آب و تأسیسات و موتورخانه این بلوک‌ها فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد. اسکلت‌بندی فلزی بلوک‌ها با گذشت ۵ دهه فرسوده شده و دیوارها ترک خورده و ایمنی لازم را ندارد.»

«جهانگیر غیاثوند» دبیر شورایاری محله سروآزاد ضمن تأیید این مسئله می‌گوید: «این شهرک هزار و ۴۵۰ واحد دارد و حدود ۵ هزار نفر سال‌هاست در ساختمان‌های فرسوده و ناپایدار آن زندگی می‌کنند. دو قنات آب از زیر چند بلوک عبور می‌کند که سستی ساختمان‌ها را دوچندان کرده است. حتی سال ۹۲ زیر بلوک ۵۴ به‌دلیل عبور کانال آب خالی شد که با همکاری شهرداری توانستیم آن را مقاوم‌سازی کنیم.

اما متأسفانه این ساختمان‌ها امکان مقاوم‌سازی ندارد و نیاز به فکری جدی برای حل مشکل دارد.»در همین ارتباط «علی‌اکبر فسایی» مشاور اجرایی شهرداری منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه برای شهرک پیکانشهر بافت فرسوده تعریف نشده بود می‌گوید: «به درخواست‌های شهروندان، تخمین فرسودگی این شهرک در دستورکاری شهرداری منطقه قرار گرفت و در جلسات مختلف با کمک اهالی و مسئولان منطقه و اداره نوسازی شهرداری تهران «طرح بازآفرینی» این شهرک را آماده کرده‌ایم. طرح پیشنهادی به معاون شهرسازی شهرداری تهران ارسال شده که در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ مورد توجه قرار گیرد. در صورت تأیید آن، طرح‌های معماری و نقشه‌های آن تهیه و عملیات بازسازی آغاز می‌شود.»

کد خبر 424522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha