همشهری آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان ایرانیان در دوبی تعطیل نشده است اما برای ادامه فعالیت آن باید مجوز تجاری بگیریم در این صورت باید ۵۱ درصد سهام بیمارستان به یک فرد اماراتی یا یک فرد ایرانی که پاسپورت اماراتی دارد واگذار شود.

بيمارستان ايرانيان دوبي

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی در نشستی با اعضای فراکسیون هلال احمر مجلس در مورد وضعیت بیمارستان هلال احمر در دوبی توضیحاتی را ارائه داد و با تاکید بر اینکه این بیمارستان به هیچ وجه تعطیل نشده، گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم مربوط به بیمارستان دوبی است. پیش از این اخطار داده شده بود که باید وضعیت فعالیت این بیمارستان تا یک نوامبر ۲۰۱۸ مشخص شود. تا این زمان باید اقداماتی را انجام می‌دادیم و در غیر این صورت دولت امارات به بسته شدن بیمارستان در یک بازه زمانی مشخصی اقدام می‌کرد.

پیوندی ادامه داد: سعی کردیم در داخل کشور رایزنی‌های مختلفی را انجام دهیم تا برای این مساله راهی پیدا کنیم. به همین خاطر سعی کردیم مسیری را پیدا کنیم تا بیمارستان دوبی به فعالیت خود ادامه دهد و از طرفی قوانین کشور امارات را هم رعایت کنیم اما متاسفانه این رایزنی‌ها جواب نداد.

پیوندی با بیان اینکه بیمارستان دوبی ۸۵۰ پرسنل دارد که بخشی از آنها ایرانی هستند به جزئیات مسائلی که این بیمارستان اکنون با آن مواجه است اشاره داشت و گفت: برای مشخص شدن وضعیت بیمارستان دو راه پیش روی ما وجود داشت. یا باید این بیمارستان به صورت خیریه اداره می‌شد اما به دلیل اینکه با این کار حاکمیت جمعیت هلال احمر و کشور از این بیمارستان سلب می‌شد، کسی آن را نپذیرفت. مسیر دیگر هم این بود که مجوز تجاری بگیریم. در این صورت باید ۵۱ درصد سهام بیمارستان به یک فرد اماراتی یا یک فرد ایرانی که پاسپورت اماراتی دارد واگذار شود.

وی ادامه داد: برای انجام راه دوم باید تلاش کنیم که تمام منافذ احتمالی برای سوء استفاده فردی که سهامدار بیمارستان می‌شود را ببندیم اما تا به حال نتوانستیم مسیر قانع کننده‌ای را پیدا کنیم تا فردی که ۵۱ درصد سهام بیمارستان به او واگذار می‌شود تضمین عملی بدهد که از هر گونه سوء‌استفاده احتمالی جلوگیری شود و منافع ما به خطر نیفتد.

وی اضافه کرد: با توجه به چالش‌های زیادی که این مسیر داشت نتوانستیم تا زمان تعیین شده یعنی یک نوامبر به اتفاق آرای داخلی برسیم.

پیوندی به اشاره با اقدامات دولت امارات پس از مهلت تعیین شده گفت: با توجه به پایان این مهلت، دولت امارات بر اساس قوانین و مقررات خودش بیمه ما را لغو کرد. این در حالی است که ۶۰ درصد بیماران این بیمارستتان با شرکت‌های بیمه ای امارات قرارداد دارند، این یعنی افت ۶۰ درصدی مراجعان که بیمارستان را با کاهش درآمد و مشکلات متعدد رو به رو می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این شرایط تا ۵ ماه دیگر می‌تواند ادامه داشته باشد و اگر نتوانیم به تفاهم لازم با کشور امارات برسیم پروانه بهره برداری ما باطل می‌شود.

پیوندی در مورد اهمیت و جایگاه بیمارستان هلال احمر در دوبی گفت: مراجعان این بیمارستان فقط ایرانی‌ها نیستند و خود اماراتی‌ها در رده دوم مراجعه کنندگان هستند. هندی‌ها و بنگلادشی‌ها در رده‌های بعدی هستند و این نشان از ارائه خدمات خوب این بیمارستان است. حتی خانواده شیخ محمد نیز به صورت عمومی و محرمانه به این بیمارستان مراجعه می کنند و خدمت می‌گیرند.

این بیمارستان که در سال ۱۹۷۱ (حدود ۴۸ سال پیش) توسط ایران در دوبی ساخته شد از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این شهر است.

کد خبر 427994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha