سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

استفاده از شبکه هوشمند در مخابرات استان تهران، امکانات متعددی را برای مشترکان به ارمغان آورده است.

یکی از این امکانات، سرویس مکالمه رایگان شبکه هوشمند (FPS) است که به مشترک این امکان را می‌دهد تا  هزینه مکالمه دریافتی برعهده دارنده این سرویس باشد.

مؤسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است می‌توانند با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند کلیه مکالمات خود را دریافت کنند زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر منتقل و هدایت می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این سرویس امکان تقسیم بندی هزینه شارژینگ بین مشترک مبدا و مقصد با درصدهای مختلف، اختصاص یک شماره ثابت و یکتا به هر یک از مشترکین، انتقال شماره، امکان اختصاص محدودیت بر مکالمات ورودی، محدودیت بر امکان برقراری ارتباط از تلفن‌های شهری، بین شهری و موبایل یا حتی قرار دادن محدودیت برای پیش شماره‌های خاص و محدودیت هزینه مکالمات است.

همچنین امکان قراردادن زمان فعال بودن سرویس (هفته، طول یک هفته یا فقط در ساعت‌های خاص)، مدیریت بر سقف هزینه مکالمات و سقف تماس‌های ورودی ، (روزانه، هفتگی، ماهانه) امکان screen کردن شماره‌های ورودی، قراردادن پیام خوش آمدگویی یا پیام مشابه با صدای خود مشترک از دیگر امکانات سرویس مکالمه رایگان است.

سرویس مکالمه رایگان (Freephone) برای شرکت‌ها و مؤسساتی که در مورد خاص نیاز به گردآوری نظارت، پیشنهادات و انتقادات دارند مناسب است.

مؤسسات تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس جلب و جذب مشتریان و خدمات رسانی به آنان است می‌توانند از مهم‌ترین سرویس شبکه هوشمند با نام سرویس رایگان یا (FPH) که قابلیت انعطاف در مسیریابی و شارژ معکوس را دارد استفاده کنند.

مشترک این سرویس برای جذب مشتری بیشتر هزینه مکالمات مبدا و مقصد آنان را تقبل می‌کند.

خبر دیگر این‌که شبکه NGN (شبکه نسل آینده) با هدف همگرا نمودن کلیه بسترهای ارتباطی موجود روی بستری مبنی بر فناوری IP و دسترسی نامحدود به شبکه و ارائه خدمات یکپارچه به‌صورت پایلوت در استان تهران ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، مهندس نجمی عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفته است: با ایجاد شبکه واحد NGN به جای شبکه‌های مجزای فعلی همه خدمات (صوت، دیتا، موبایل، تصویر) در این شبکه مبادله می‌شود.

نجمی خاطرنشان کرد: از قابلیتهای این شبکه می‌توان به ارائه خدمات جدید شامل ارسال تصویر متحرک و دیتا با حجم بالا، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و کلیه سرویس‌های مورد نیاز متقاضیان و مراحل اجرایی که منجر به کاهش هزینه‌های ارتباطی است اشاره کرد.

او ظهور پدیده NGN را نتیجه منطقی و طبیعی روند آغاز پیدایش اینترنت در صحنه ارتباطات دانسته و گفته: رشد سریع و تصاعدی کاربران اینترنت و اینترانت در بستر فعالیت‌های تجاری باعث شده که کاربران کیفیت و کمیت بهتری را مطالبه کنند بنابراین شرکت‌های ارائه‌کننده این خدمات جهت حفظ موقعیت خود در دنیای متحول شده ارتباطات را به فکر ایجاد شبکه NGN انداخت.

کد خبر 42958

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز