مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: پل محمد علی جناح – شیخ فضل‌الله که در ورودی شهر تهران ازسمت غرب واقع شده به‌دلیل عرض کم ونقص درگردش‌های چپ و راست تبدیل به یکی از گلوگاه‌های ترافیکی در یکی از مهم‌ترین محورهای ورودی شهر تهران شده است.

به همین دلیل وبه منظوریافتن راهکارهایی برای حل معضل ترافیکی این محور پرتردد، طرح احداث یک پل غیرهم سطح 3 طبقه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

جایگزین پل فعلی محمد علی جناح - شیخ فضل‌الله، پلی 3طبقه  که یکی به شکل زیرگذرشمالی – جنوبی، دیگری روگذری شرقی- غربی درادامه اتوبان کرج به طول 120 متر  و سومی چپگردهای مسیرغرب به جنوب وغرب به شمال است که با دهنه‌ای 300 متری توسط کابل نگهداری می‌شود.

عملیات اجرایی پل جایگزین با هزینه‌ای بالغ بر350 میلیارد ریال حدود دوماه آینده آغاز خواهد شد.

این پل برخوردار از 4خط اصلی (3 خط تندرو و یک خط کندرو) منطبق با ضوابط ترافیکی است که البته در اوقات پررفت‌وآمد تا 5 خط قابل افزایش است.این پل به لحاظ بصری به شیوه‌ای طراحی شده که برج آزادی به‌عنوان نماد اصلی شهرتهران را باوجود همجواری تحت الشعاع قرارنمی دهد.

بنابراین گزارش، هم‌اکنون در ساعت اوج آمدوشد صبح در همه محورها تعداد 20 هزار و854 دستگاه خودرو و در ساعت اوج آمدوشد عصر تعداد 19 هزار و 448 دستگاه تردد می‌کنند که به‌نظرمی رسد با بهره برداری از پل 3طبقه جدید به سرعت خودروها به ویژه درساعات پررفت‌وآمد صبح و عصر افزوده و از ترافیک فعلی به میزان چشمگیری کاسته شود.

کد خبر 43109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز