همشهری آنلاین: نوه امام و تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: اراده ملت در کنار اراده امام خمینی(ره) پیروزی انقلاب را رقم زد.

به گزارش ایرنا، سیدحسن خمینی، جمعه (12بهمن) در مراسم سالگرد دهه فجر در حرم مطهر امام راحل افزود: اراده الهی، اراده مردم و اراده امام خمینی(ره) نقشه‌های دشمنان و استکبار را از بین برد.

وی اظهارداشت: این اراده الهی بود که در سرزمینی که هویتش از خون سید الشهدا (ع) است، آرزوها و افتخارات یک ملت تحقق یابد.

وی افزود: شرایط پیروزی انقلاب یکی از شاخصه‌های تداوم آن است و مهم‌ترین رمز بقا و ماندگاری این انقلاب این است که مردم با کمک این سه اراده(الهی، مردمی و امام خمینی(ره) انقلاب خود را پیش ببرند.

وی گفت: امروز روزی است که امام با اراده پولادین پا به این خطه مقدس گذاشت و پیروزی را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

خمینی اظهارداشت: وقتی تاریخ ‪ ۱۲‬بهمن را ورق می‌زنیم انسان تردید نمی‌کند که در آن روزها دشمنان ملت ما هیچ‌کدام نمی‌خواستند که امام به ایران بازگردد.

وی گفت: دشمنان و استکبار در ایران به دنبال این بودند که فرصتی برای حکومت دایمی شاه فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دسیسه‌های زیادی برای ماندگاری شاه در ایران اندیشیده شده بود، اظهارداشت: بسیاری از افرادی را که در آن زمان نفوذی استکبار بودند، به امام گفتند که به ایران نیاید و یا با تهدیدها و تطمیع‌ها درصدد بودند امام را از مردم دور کنند.

وی افزود: آنان تهدید کردند اگر امام بیاید امکان انفجار هواپیما بسیار زیاد است زیرا آنان می‌دانستند که با ورود امام به ایران حادثه‌ای عظیم رخ می‌دهد.

وی گفت: روز ‪ ۱۲‬بهمن روز اراده ملت ماست زیرا در این روز مردم تنها یک شعار بر زبانشان جاری بود "امام باید بازگردد".

وی تاکید کرد: تصمیم امام خمینی(ره) برای بازگشت بسیار شجاعانه و دلیرانه بود.

وی افزود: در روز بازگشت ایشان می‌گفتند که من باید نزد مردم بروم تا با کمک هم بر دشمنان پیروز شویم.

وی گفت: امام در روزی که دشمنان و سربازان فرودگاه مهرآباد را بسته بودند و مسلحانه انتظار او را می‌کشیدند بازگشت و نشان داد از دشمنان هیچ ترسی ندارد.

وی با تاکید بر حضور مردم در انتخابات افزود: همه‌ مردم باید پر شور در انتخابات حضور یابند و تا می‌توانند کمک کنند که زمینه انتخابات فراهم شود و مطمئنا این راه بهبود اندیشه‌های امام راحل است.

کد خبر 43170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز