سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

مهر سال گذشته با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور درباره بارش‌های سیل‌آسا در فروردین سال ۹۸ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد.

احمد صادقی-رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

در همین راستا برای آمادگی و مدیریت این بحران، ۲۲ مصوبه تصویب و به شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اعلام شد و می‌توان به جرئت گفت که اغلب اقدامات و فعالیت‌های عمرانی‌ای که در ۶ ماهه گذشته در شهر تهران اجرا شده، بر همین اساس بوده است. اگر این اقدامات از قبل انجام نمی‌شد در تهران هم قطعاً سیل سرازیر می‌شد. خوشبختانه تهران توانست با توجه به شدت بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها، به خوبی این اتفاق را که می‌توانست به شرایط بحرانی تبدیل شود، پشت سر بگذارد. انجام لایروبی روددره‌ها، کانال‌ها و مسیل‌ها از جمله این تدابیر مدیریتی بود که برای پیشگیری از سیل در نقاط مختلف شهر انجام شد.

در همین راستا رودخانه کن هم در پهنه غرب تهران لایروبی و پاکسازی شد. چراکه یکی از دلایل مهم طغیان رودخانه کن در تابستان سال ۹۴، لایروبی نکردن این رودخانه و همچنین ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی در مسیر عبور آب بود. از سوی دیگر، دیوارهای رودخانه‌ها که در سیل گذشته تخریب و از بین رفته بودند هم در این ایام ترمیم شدند.

انجام این فعالیت‌ها و رصد لحظه به لحظه گزارش‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین شرکت آب منطقه‌ای تهران باعث شد تا بتوانیم این بحران را در شهر تهران و همچنین پهنه غربی پایتخت به خوبی مدیریتی کنیم و برای مقابله با سیل آمادگی‌های لازم را داشته باشیم. جای نگرانی برای شهروندان تهرانی وجود ندارد، چراکه حجم بارش‌ها در تهران نسبت به بارش‌های قبلی کمتر شده است، اما همچنان تا پایان بارندگی‌ها همه نقاط و محله‌های شهر تهران به‌صورت ۲۴ ساعته رصد و پایش و در صورت مشاهده مشکلی، اقدامات مناسب برای رفع آن انجام می‌شود.

کد خبر 436810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha