دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: "زنان محجبه و مردان ایرانی، شعار مرگ بر آمریکا، شعار اصلی انقلاب ۱۹۷۹‬ را که شاه تحت حمایت آمریکا را سرنگون کرد، سر دادند"

به گزارش ایرنا خبرگزاری رویترز از تهران گزارش داد: میلیون‌ها نفر از مردم ایران روز دوشنبه با شرکت در راهپیمایی‌های بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعتراض و مخالفت خود را با فشار غرب بر ایران برای تعلیق برنامه هسته‌یی‌اش به نمایش گذاشتند.

این خبرگزاری افزود: قریب به گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، زنان محجبه و پوشیده با چادر و مردان ایرانی، شعار "مرگ بر آمریکا"، شعار اصلی انقلاب سال ‪ (۱۳۵۷)۱۹۷۹‬ایران که شاه تحت حمایت آمریکا را سرنگون کرد، سر دادند.

رویترز تصریح کرد که مردم ایران با حضور در این راهپیمایی‌ها، درخواست سران خود را مبنی بر حضور گسترده و نشان دادن وحدتشان در برابر اعمال فشار غرب اجابت کردند.

تلویزیون دولتی ایران بطور مستقیم تصاویر مربوط به راهپیمایی‌های عظیم و گسترده مردمی را در سایر شهرهای ایران پخش می‌کند.

"علی سلمانی" ‪ ۱۷‬ساله از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران گفت: "با این راهپیمایی، کشورهای غربی خواهند فهمید که نمی‌توانند خواسته خود را بر ما تحمیل کنند و می‌بینند که ما پشتیبان رهبر و دولتمان هستیم." "لیلا جعفری" از دیگر شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز نیز گفت: "آمریکا باید این را بفهمد و بداند که ملت ایران از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد."

کد خبر 43993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز