دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همان گونه که انتظار می رفت آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا( بفتا) بهترین جایزه خود را به فیلم انگلیسی تاوان (کفاره) داد.

اگرچه بهترین فیلم سال بفتا به این ساخته پل وبستر که در 14 رشته نامزد شده بود، تعلق گرفت اما برگزارکنندگان این مراسم رویشان نشد که ساخته برادران کوئن (پیرمردها سرزمینی ندارند) را نادیده بگیرند و این فیلم جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (خاویرباردم) را به‌دست آورد.

با این حساب برادران کوئن از حالا می توانند شب‌ها باخیال راحت بخوابند چون بختشان برای بالای سرگرفتن آدمک طلایی اسکار که 2 هفته دیگر در سالن کداک لس آنجلس برپا می شود، روز به روز فزونی می یابد.

تاوان با وجودتعدد نامزدی، فقط یک جایزه دیگر برای بهترین طراحی صحنه گرفت. فیلم  «اینجا انگلستان است» نیز بهترین فیلم انگلیسی شد.

در حالی که در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، فیلم «بادبادک باز» ساخته «مارک فورستر» جایزه برد.«خون به پا خواهد شد» فقط برای دانیل دی لوئیس انگلیسی، جایزه بهترین مرد بفتا را داشت اما « اولتیماتوم بورن» توانست جایزه بهترین تدوین و بهترین صدابرداری را به‌دست آورد.

«زندگی با حس گل رز» بیشترین جایزه را کسب کرد؛ بهترین بازیگر نقش مکمل زن ( ماریون کوتیلارد)، بهترین موسیقی، بهترین طراحی لباس، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه های ویژه.

کد خبر 44035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز