همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از احتمال آبگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق مرکز و جنوب شرقی کشور خبر داد.

آبگرفتگي

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی به ایرنا گفت: امروز، شنبه ۲۸ اردیبهشت، احتمال آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها به‌ویژه مناطق کوهپایه‌ای بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور وجود دارد.  

گودرزی افزود: امروز بعدازظهر بخش‌هایی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از شمال شرق، شمال غرب و غرب رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکشنبه و دوشنبه به جز شمال شرق این وضعیت در دیگر مناطق ادامه دارد البته بارش در شمال غرب شدیدتر خواهد شد و امشب در ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب اصفهان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان به‌ویژه مناطق شرقی بارش‌ها شدت خواهد داشت از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها به‌ویژه مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی این استان‌ها وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی به هم‌وطنان توصیه کرد از اسکان در مسیل رودخانه‌های این مناطق خودداری کنند و افزود: احتمال وقوع تندباد شدید موقتی و احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع صاعقه در ارتفاعات این مناطق وجود دارد لذا کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

  • افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

گودرزی گفت: از امروز تا دوشنبه روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه سواحل شمالی و شمال شرق رخ می‌دهد اما از سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر کاهش دما را در سواحل شاهد خواهیم بود.

  • آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: هوای تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۸ بود و بیشینه آن به ۳۱ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز با ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 440811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha