همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف توزیع ساعات سفرهای درون‌شهری در آخرین ماه سال، افزایش ساعات کار مراکز خرید را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ارایه خدمات به شهروندانی که در ساعات پایانی شب به خرید می‌پردازند، از جمله تدابیری است که برای کنترل ترافیک اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

تشکری تصریح کرد: با توجه به افزایش قدرت خرید و به دنبال آن افزایش تقاضای خرید شهروندان در اسفندماه، ترافیک سنگین هفته‌های پایانی سال واقعیت اجتناب‌ناپذیری است که تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای را به منظور مناسب‌سازی خدمات بخش‌های مختلف اجرایی متناسب با مطالبات مردم می‌طلبد.

وی افزود: افزایش ساعات کار و نیز افزایش تعداد اتوبوس‌‌های ناوگان اتوبوسرانی به ویژه در هسته مرکزی و محدوده متراکم شهر همراه با کاهش سر فاصله حرکت قطارهای مترو با وجود اینکه در حال حاضر نیز قطارهای مترو با ظرفیت کامل به جابجایی شهروندان می‌پردازند، از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده است.

وی هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به منظور کنترل هرچه بیشتر معابر شهری چه در سطح شهر و چه از طریق مرکز کنترل ترافیک تهران را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ از شهروندانی که امکان انجام خریدهای خود در ساعت‌ خلوت پیش از ظهر را دارند، درخواست می‌کنیم سفرهای خود به قصد خرید را به ساعت شلوغ عصر موکول نکنند.

معاون شهردار تهران هدف از طرح پیشنهاد افزایش ساعات کار مراکز خرید تا 12 نیمه شب را کنترل ترافیک اسفندماه و اعمال مدیریت سفر برشمرد و گفت: افزایش زمان فعالیت مراکز تجاری توزیع انبوه سفرهای درون شهری با هدف انجام خریدهای نوروزی در شلوغ‌ترین ماه سال را امکان‌پذیر می‌سازد.

تشکری هاشمی با اعلام آمادگی در باره برقراری خطوط جدی اتوبوسرانی به مقصد مراکز مهم خرید و فعالیت این خطوط تا 12 نیمه شب، خاطرنشان کرد: در اسفندماه ساعات کار تاکسی‌های خطی و گردشی افزوده شده و فعالیت تاکسی‌ها در محل تجمع و تراکم مسافر افزایش می‌یابد.

کد خبر 44926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز