همشهری آنلاین: خاویر سولانا عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را پاسخ مناسبی به مشکل حزب کارگران کردستان ندانست.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سولانا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درپی دیدار با وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اسلوونی گفت : نگرانی ترکها را درک می کنیم، اما این عمل از نظر ما پاسخ مناسب نیست. وی افزود: معتقدیم که سلامت ارضی عراق بسیار با اهمیت است.

در همین حال، کمیسیون اروپا جمعه (3اسفند) از ترکیه خواست تا از هرگونه اقدام نظامی نامتوازن، بپرهیزد . کریستینا ناگی سخنگوی این کمیسیون به خبرنگاران گفت: ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و اکنون فقط می توانم موضع خودمان را تکرار کنم؛ مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا نیاز ترکیه به حفاظت از مردم خود دربرابر تروریسم را درک می کند و ترکیه باید از اجرای اقدام نظامی نامتوازن خودداری کند و به حقوق بشر و حاکمیت قانون احترام گذارد.

وی افزود: ترکیه را به ادامه گفتگو با شرکای بین المللی خود درباره این مسئله تشویق می کنیم.

ارتش ترکیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور پنجشنبه شب برای تعقیب عناصر حزب کارگران کردستان موسوم به (پ.ک.ک) به شمال عراق یورش بردند.[آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک در شمال عراق]

این بیانیه افزود: عملیات زمینی بعد از حمله هوایی و توپخانه ای علیه پایگاههای حزب (پ.ک.ک) در بخش عراقی مرز بین ساعت 10:00 تا 18:00 به وقت محلی (08:00 تا 16:00 به وقت گرینویج) درروز پنجشنبه صورت گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، حدود 10 هزار نظامی ترکیه در عملیات زمینی علیه (پ.ک.ک) شرکت دارند.

کد خبر 44943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز