مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

آزاده بهشتی: نخستین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، خدمات شهری و دستاوردهای شهرداری عصر روز پنجشنبه همزمان با یکصدمین سال تأسیس شهرداری‌ها در ایران در منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، خدمات شهری و دستاوردهای شهرداری که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در کیش افتتاح شد به مدت سه روز، 2 تا 5 اسفند با حضور 90 شرکت داخلی و خارجی و شهرداریهای 30 استان کشور فعالیت خواهد کرد.

در فضای 16 هزار مترمربعی نخستین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، خدمات شهری و دستاوردهای شهرداریها 130 غرفه بر پا شده است که در آن 100 شرکت خصوصی تولید کننده ماشین آلات مورد نیاز شهرداریها در بخش حمل و نقل عمومی و 30 غرفه مربوط به شهرداریهای استانها اقدام به معرفی فعالیتهای خود به بازدید کنندگان میکنند.

در این نمایشگاه که با هدف گرامیداشت یکصدمین سالگرد تصویب نخستین بلدیه در مجلس، فراهم آوردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مدیریت شهری، معرفی دستاوردها و فعالیتهای مدیریت شهری به جامعه و ایجاد زمینه تعامل میان تولیدکنندگان ماشین آلات بخش حمل و نقل عمومی و شهرداریها برگزار شده است، نمایندگان 22 شرکت خارجی از چین، آلمان، دانمارک، سوئیس، ایتالیا، کره، اتریش، روسیه، ژاپن، فرانسه، ترکیه، سوئد و مجارستان به همراه 63 شرکت داخلی در آن حضور دارند.

بر اساس این گزارش، همزمان با این نمایشگاه کارگروههای آموزشی نیز به منظور ارتقای سطح آموزش مدیران و آگاهی آنها از فناوریهای روز برگزار میشود که صبح امروز کارگاههای مدیریت بحران با حضور مدیران عامل سازمانهای آتش نشانی سراسر کشور، مدیریت پسماند با حضور مدیران عامل سازمانهای بازیافت و تبدیل مواد سراسر کشور و کارگاه مدیریت آرامستانها وِیژه مدیران عامل سازمانهای آرامستان های به مدت 2 روز برگزار میشود.

به گفته مسئولان برگزار کننده نمایشگاه، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور به همراه جمعی از مسئولین روز جمعه از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با هدف گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس شهرداریها در کشور، ارتقای طرح شهرداریها و مدیریت شهری کشور و ارائه عملکرد شهرداریها اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه بینالمللی حمل ونقل، خدمات شهری و دستاوردهای شهرداریها در جزیره کیش نموده است.

همایش ملی فضای سبز در کیش

همزمان با این رویداد سومین همایش ملی فضای سبز و منظر شهری نیز طی روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه در جزیره کیش برگزار میشود. کمک به ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی شهری بر اساس برنامههای کلان دولت با هدف توسعه استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی شهری ( اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مینیبوسرانی، حمل و نقل ریلی شهری) کاهش آلودگی هوا و تغییر الگوهای مصرف سوخت، جایگزینی خودروهای فرسوده، بهبود عبور و مرور محورهای مورد تاکید این نمایشگاه است.

ارائه خدمات مطلوب از سوی مدیریت شهری به شهروندان برای رسیدن به اهدافی نظیر؛ افزایش رفاه شهروندان، ارتقای ایمنی شهرها، افزایش کارآئی سازمانهای آتش نشانی و خدمات شهری، حفظ هویت ایرانی و اسلامی در شهرها، ساماندهی اصولی پسماندهای شهری، گسترش فضای سبز شهری و تجهیز شهرداریها به ماشین آلات و ابزار نوین، ارائه عملکرد شهرداریها به افکار عمومی و مشخص شدن نقاط قوت و پتانسیلهای بالقوه آنها برای مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایهگذار از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش، در این همایش 12 مقاله از سوی استادان و پژوهشگران و کارشناسان با تاکید بر ضرورت حفظ، ایجاد و توسعه فضاهای باز و سبز شهری بر پایه دستاوردهای علمی، ارتقای سطح دانش علمی و فنی فضای سبز و منظر شهری کشور ارائه خواهد شد و از برترینهای فضای سبز و منظر شهری کشور تقدیر خواهد شد.

در سومین همایش ملی فضای سبز و منظر شهری؛ 6 کارگاه آموزشی علمی، کاربردی با هدف ارتقای دانش شغلی کارکنان شهرداریهای کشور در بخشهای امور آتش نشانی و ایمنی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مدیریت آرامستانها، قیر و آسفالت، مدیریت پسماندها، گردهمائی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداریها و شهرداران مراکز استانها برگزار خواهد شد.

همشهری امارات

کد خبر 45023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز