مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اعلام کرد: از ابتدای آغاز به کار خطوط پر سرعت اتوبوس‌ در تهران، استقبال شهروندان از مسیر یک اتوبوس‌های تندرو، دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شهر، حسین بیژنی با بیان این مطلب افزود: بر اساس آمار کارشناسان شرکت واحد، در ابتدای راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو، تنها 150هزار نفر از شهروندان روزانه از این خطوط پرسرعت استفاده می‌کردند اما هم‌‌اکنون روزانه بیش از 300 هزار نفر به وسیله این وسیله حمل‌و‌نقل عمومی تندرو جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش صد درصدی کاربری خطوط پرسرعت اتوبوس خاطرنشان کرد: مسوولان معاونت حمل ‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده‌اند با توجه به استقبال شهروندان از خطوط پرسرعت اتوبوس، اولویت انجام برنامه‌های عمرانی سال آینده به احداث خط دوم اتوبوس‌های تندرو اختصاص داده‌ می‌شود.

وی یادآور شد: در بودجه سال 87 شهرداری تهران در بخش عمرانی حمل‌و‌نقل عمومی پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین هزینه‌های احداث و گسترش این خطوط تندرو صورت گرفته است.

بیژنی ظرفیت‌های در نظرگرفته شده برای خطوط تندرو را‌ متفاوت دانست و اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های مسیرهای گوناگون مورد نیاز در تهران، هزینه‌های راه‌اندازی خطوط متغیر است اما بیشتر سرمایه‌های عملیات عمرانی، صرف ساخت ایستگاه‌ها با ظرفیت‌های مختلف و تأمین اتوبوس‌های مسیر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران متذکر شد: با توجه به بودجه عمرانی
حمل ‌ونقل عمومی شهرداری تهران و برنامه‌ریزی‌های کارشناسان این حوزه برای احداث خطوط جدید، اعتبارات لازم برای ایجاد زمینه مناسب مسیر عبور اتوبوس‌ها، برطرف کردن مشکلات تملک، ساخت ایستگاه‌های داخل مسیر و به کارگیری اتوبوس‌های مناسب، می‌بایست توسط مسوولان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران تامین شود.

کد خبر 45183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز