یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: برخی خبرگزاری‌ها از انتخاب افشین قطبی خبر دادند اما فدراسیون فوتبال فقط خبر دیدار او را با معاون سازمان ورزش تایید کرد.

تا پیش از ظهر دیروز این افشین قطبی بود که خود را مهیای سرمربیگری تیم‌ملی می‌کرد اما اتفاقات طبق خواسته فدراسیون فوتبال پیش نرفت.

علی کفاشیان که برای نزدیک کردن گزینه فدراسیون به سازمان ورزش همراه با قطبی در ملاقات با کیومرث هاشمی شرکت کرده بود، پس از پایان جلسه از گفت‌وگوی صریح با رسانه‌ها خودداری کرد. رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست.» جلسه تاج، محمدی، کفاشیان و قطبی با کیومرث هاشمی در حالی به نتیجه روشنی نرسید که رسانه‌های مختلف از رأی مثبت اکثر اعضای هیأت‌رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال به سرمربیگری افشین قطبی خبر دادند.

یکی از خبرگزاری‌ها در این باره نوشت: «پس از کشمکش‌های فراوان و همچنین منتفی شدن حضور خاویر کلمنته در تیم‌ملی، افشین قطبی به عنوان گزینه داخلی هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت.»

با گذشت چند ساعت اما این خبر از سوی علی کفاشیان مورد تأیید قرار نگرفت. رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «گفت‌وگوهای خود با قطبی را ادامه خواهیم داد ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست و مذاکرات نهایی نشده است.»

 تردید و تأخیر در اعلام نام افشین قطبی اما نگاه‌ها را متوجه جدی‌ترین رقیب وی کرده است. گویا امیر قلعه‌نویی همچنان گزینه دلخواه مدیران ورزش به حساب می‌آید. موضوعی که به گفته یک منبع آگاه واکنش اکثر اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را به دنبال داشته است. چه در هیأت‌رئیسه امیر قلعه‌نویی تنها 2 رأی را با خود همراه می‌بیند.

 این در حالی است که کمیته فنی فدراسیون فوتبال نیز پیش از این مراتب موافقت خود با سرمربیگری افشین قطبی در تیم‌ملی را اعلام کرده است. با این همه اما اتفاقی که نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال 2 روز پیش در گفت‌وگویی رسانه‌ای تلویحاً به آن اشاره کرد، به وقوع پیوست. مهدی تاج تصریح کرده بود: «اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سرمربی تیم‌ملی را تا ظهر روز شنبه (دیروز) اعلام خواهیم کرد.»

مخالفت با قطبی

 شاید سرمربی پرسپولیس بهتر از هر فرد دیگری می‌دانست فدراسیون فوتبال و به خصوص علی کفاشیان برای عبور از امیر قلعه‌نویی چه کار سختی را پیش‌رو دارد. شاید به همین دلیل بود که سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با دوستان نزدیک خود از مخالفت‌ها با حضورش در تیم‌ملی سخن می‌گفت. روز گذشته اما گزینه دلخواه فدراسیون به همراه مهدی تاج، عزیزمحمدی و علی کفاشیان راهی سازمان ورزش شد تا در ملاقات با رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان ورزش، پیرامون موضوع سرمربیگری تیم‌ملی برنامه‌هایش را شرح دهد.

یک منبع آگاه درباره جزئیات این جلسه می‌گوید: «نوع برخورد کیومرث هاشمی با سرمربی پرسپولیس که به خواسته مسئولان فدراسیون فوتبال در جلسه شرکت کرده بود، دلخوری افشین قطبی را نیز به همراه داشت.» در همین حال منابع نزدیک به سازمان ورزش ضمن رد این خبر تأکید می‌کنند: «جلسه در فضایی توأم با آرامش برگزار شد و سازمان ورزش هرگونه مخالفت با حضور قطبی در رأس کادرفنی تیم‌ملی را در جریان جلسه مورد تکذیب قرار داد.» حتی گفته می‌شود کیومرث هاشمی خطاب به حاضران در جلسه تصریح کرده است: «برای قرار گرفتن آقای قطبی در تیم‌ملی هیچ منعی وجود ندارد.»

 استقبال نه‌چندان گرم سازمان ورزش از افشین قطبی در حالی شایعه سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در دقیقه 90 را قوت بخشیده است که یک مقام آگاه تأکید دارد: «سازمان ورزش حمایت از امیر را در دستور کار خود قرار نداده است. آنها با افشین قطبی مخالف هستند و همین مسئله شاید شانس گزینه سوم را پررنگ‌تر کند.» با این حساب نمی‌توان گزینه‌ای چون محمد مایلی‌کهن را از معادلات سرمربیگری تیم‌ملی به راحتی حذف کرد.

 آخرین خبرها از جلسه روز گذشته قطبی با کیومرث هاشمی، شرایط امیدوارکننده‌ای را پیش‌روی این مربی قرار نمی‌دهد. معاون سازمان ورزش در نهایت خطاب به قطبی تأکید کرده است: «برنامه‌های شما و 2 گزینه دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.» اما سرپرست تیم‌ پرسپولیس نیز که در این جلسه حضور داشت درباره نتایج آخرین مذاکرات فدراسیون فوتبال و سازمان ورزش گفته است: «در پایان به طور رسمی حکمی تحت عنوان سرمربیگری افشین قطبی در تیم‌ملی صادر نشد.»

 گویا مذاکره با دو گزینه دیگر در دستور کار قرار گرفته است. در همین حال گفته می‌شود فدراسیون فوتبال تا حدود زیادی از معادله بررسی برنامه گزینه‌ها، خارج شده است. به نظر می‌رسد دایره بررسی برنامه گزینه‌ها از فدراسیون به سازمان ورزش منتقل شده. در عین‌حال برخی از دوستان قلعه‌نویی نیز شانس سرمربیگری تیم‌ملی را نه به امیر که به نفع گزینه سوم می‌دانند. در این بین حلقه مفقوده سرمربی‌شدن محمد مایلی‌کهن، سازمان ورزش است. موضوعی که البته مایلی‌کهن درباره آن به خصوص طی روزهای اخیر هیچ‌ واکنشی از خود نشان نداده است.

 افشین قطبی در آخرین واکنش‌های خود درباره تیم‌ملی گفته است: «می‌دانم که هدایت تیم‌ملی کار ساده‌ای نیست، اما اگر به من اعتماد کنند پاسخ خوبی دریافت خواهند کرد.» قطبی ضمن اشاره به پتانسیل بالای بازیکنان تیم‌ملی تأکید کرده است: «مشکلی برای صعود به جام جهانی وجود ندارد.»دیگر گزینه سرمربیگری تیم‌ملی اما سکوت پیشه کرده است. امیر قلعه‌نویی قصد ندارد درباره ماجرای حضور دوباره‌اش در تیم‌ملی سخن بگوید و البته محمد مایلی‌کهن نیز همین سیاست را در پیش گرفته است. دیروز یک مقام نزدیک به فدراسیون فوتبال گفت: «قطبی را می‌توان حذف‌شده قلمداد کرد. او در جلسه با سازمان ورزش پاسخ خود را دریافت کرد.»

کد خبر 45579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز