دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا دوشنبه 3 مارس (13 اسفند) با موشک به یک شهر سومالی که تحت تسلط نیروهای اسلام گرا است، حمله کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس و شاهدان عینی می‌گویند سه موشک آمریکایی به شهر دابلی، در 7 کیلومتری مرز کنیا اصابت کرد و یک خانه را خراب و هشت نفر را به شدت مجروح کرد.

باقیمانده‌های نیروهای اسلام‌گرایی که زمانی بر بیشتر بخش‌های جنوب سومالی تسلط داشتند، هفته گذشته دابلی را تصرف کرده بودند.

یک مقام نظامی آمریکا در واشنگتن که به شرط عدم افشای نامش در واشنگنن سخن می‌گفت، ادعا کرد این حمله بر ضد یک تروریست شناخته و همکاران او صورت گرفته است.

یک افسر پلیس درشهر دابلی گفت که هشت نفر در اثر اصابت ترکش‌ مجروح شده‌اند و یک امدادگر نیز  گفت شش نفر هنوز در زیر آوار هستند. به گفته این امدادگر دست کم دو بمب به یک ساختمان اصابت کرده است.

احمد نور دالاب یک ریش‌سفید قبیله در شهر گفت یک مقام ارشد اسلام‌گرایان، حسن ترکی، روز یکشنبه برای میانجیگری میان نیروهای خود و شبه‌نظامیان وفادار به دولت به دابلی آمده بود. نیروهای ترکی هفته قبل دالبی را تصرف کرده بودند.

در اوائل سال 2007 نیروهای سومالیایی و متحدان اتیوپیایی‌شان یک گروه تندرو اسلامی را که ترکی به آن وابسته است، و بخش بزرگی از جنوب از سومالی را تحت تصرف داشتند، از این منطقه بیرون راندند.

سومالی از سال 1991 که جنگ‌‌سالاران شورشی محمد زیاد باره، دیکتاتور کشور را سرنگون کردند و بعد به جنگ با یکدیگر پرداختند، در آشوب به سر می‌برد.

کد خبر 45719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز