سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

عزیز شاه‌محمدی: ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب کار عملیات گسترده‌ای را بر ضد فلسطینی‌های ساکن غزه شروع کرده‌است.

ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب کادیما نیز از وی پشتیبانی می‌کند. اولمرت که جانشین اجباری آریل شارون نخست وزیر بسیار خشن اسرائیل شد، ضغیف‌ترین رهبر اسرائیل در طول حیات این رژیم به شمار می رود.

وی که یکی از عومل شکست جنگ 33 روزه اسرائیل با حزب الله لبنان معرفی شده است، فقط به دلیل ترکیب آرایش سیاسی درون اسرائیل همچنان در قدرت مانده است.

در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی عملیات ارتش اسرائیل در غزه ونسل کشی فلسطینیها فرصتی است تا باراک و اولمرت به افکار عمومی اسرائیل ثابت کنند کدام به شارون شبیه تر هستند.اما شباهت به شارون چه معنای برا ی جامعه اسرائیل دارد؟

شارون مظهر خشونت علیه فلسطینیها به طور خاص و اعراب و کشورهای اطراف اسرائیل به طور عام است. از  سوی دیگر شارون در سیاست داخلی اسرائیل از توان ایجاد ائتلاف میان احزاب و گروههای سیاسی اسرائیلی را داشت. شارون بودن در اسرائیل به معنای آن است که اسرائیل توان بازدارندگی خود را احیا کرده است توانی که در جنگ 33 روزه با حزب الله به شدت آسیب دید.

سال گذشته قبل از انتشار گزارش و ینوگراد، شیمون پرز رئیس فعلی رژیم صهیونیستی گفت، اسرائیل به شدت آسیب دیده است و مشکل مهم آنست که کسی را هم برای ترمیم این آسیب ویژه آن ها در اختیار ندارد. گزارش وینوگراد آسیبی که پرز از آنان یاد می کند را در 2 جمله خلاصه کرده است.

1- ارزش اسرائیل به هیچ وجه توان تحمل تلفات سنگین در یک درگیری طولانی را ندارد.

2- به دلیل رفتار مردم در جریان موشک باران حزب الله به سوی اسرائیل فاقد بنیان های یک ملت برای برقراری و مقامات بر اساس گزارش وینوگراد جمعیت اسرائیل هنوز بسته به سطح ملت ارتقا نیافته است و تا آن موقع اسرائیل حتی در شرایط صلح و یا در شرایط آرامش قادر به ادامه بقا نخواهد بود.

در این معنا، حمله به غزه حفظ حمله به حماس و مردم طرفدار آن نیست. اسرائیل مشکل بزرگتری دارد. اسرائیل در حمله به غزه همان روشها و کشتارهای 6 سال اخیر بر ضد فلسطینی ها را تکرار می کند و این امر برای فلسطینی ها تازگی ندارد.

مشکل آنست که موشک های دست ساز حماس نقطه ضعف عظیم اسرائیل را هدف قرار می دهد.

حزب الله سال گذشته نه تنها اسرائیل را شکست داد بلکه راه شکست دادن اسرائیل را هم به مقاومت فلسطین آموخت. حال باراک با کشتار درغزه در صدد است در قامت یک شارون جدید، هم نظر رأی دهندگان اسرائیل را به خود جلب کند و هم نقاط آسیب پذیر رژیم صهیونیستی را ترمیم نماید.

کد خبر 45807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز