همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی از تصمیم گیری در مورد نرخ جدید سود بانکی توسط این بانک خبر داد و گفت: "جزئیات این تصمیم تا یکشنبه هفته آینده (19 اسفند) اعلام می‌شود."

به گزارش خبرگزاری مهر طهماسب مظاهری در گفتگویی درباره تصمیم گیری بانک مرکزی برای نرخ سود بانکی سال آینده اظهار کرد: "بانک مرکزی به وعده خود در مورد تصمیم گیری برای نرخ سود بانکی سال آینده که قرار بود تا نیمه اسفندماه سالجاری انجام شود، عمل می‌کند."

رئیس کل بانک مرکزی افزود: "هم اکنون بانک مرکزی درخصوص سود بانکی سال 87 تصمیم گیری کرده است که فردا (15 اسفند) و یا روز یک شنبه هفته آینده (19 اسفند) به صورت رسمی در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد."

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه این تصمیم گیری به کاهش یا افزایش و یا تثبیت نرخ سود بانکی در سال آینده انجامیده است، اظهارنظری نکرد.

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی باید به تصویب دولت و تائید رئیس جمهوری برسد. در عین حال، این اظهارات مظاهری نشان می‌دهد که ضوابط تعیین نرخ سود بانکی اصلاح شده است.

رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرده بود که میزان نرخ سود تسهیلات بانکی سال آینده، ضوابط، مبلغ و نحوه محاسبه آن 15 اسفند ماه سالجاری اعلام می‌شود. وی کاهش نرخ سود بانکی را نیازمند مقدماتی دانسته و گفته بود: "یکی از متغیرهایی که برای تعیین نرخ سود باید به آن توجه کرد، نرخ تورم است."

 با تصویب شورای پول و اعتبار سابق و تائید رئیس جمهوری، نرخ سود بانکی در سال جاری با کاهش دو درصدی بانکهای دولتی و چهار درصدی بانکهای خصوصی به ترتیب به 12 و 13 درصد کاهش یافته است.

براساس قانون منطقی کردن نرخ سود بانکی، تا پایان برنامه چهارم توسعه (سال 1388) نرخ سود بانکی باید تک رقمی شود.

کد خبر 45808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز