جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

پادشاه عربستان سعودی برای یک دیدار رسمی از اردن در آینده نزدیک راهی این کشور خواهد شد.

مطبوعات سعودی روز جمعه به نقل از نخست‌وزیر اردن نوشتند: این سفر به‌زودی و در چارچوب توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها صورت می‌گیرد.

ملک عبدالله پیشتر اردیبهشت ماه سال ‪ - ۸۴‬زمانی که ولیعهد بود- به اردن سفر و با عبدالله دوم شاه این کشور ملاقات کرد.

عربستان‌سعودی پس از سقوط حکومت دیکتاتوری صدام در عراق و قطع صدور نفت رایگان این کشور به اردن، بخشی از این کمبود را برای اردن جبران می‌کند.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حاکی‌است: سه کشور عربستان سعودی ، اردن و مصر طرح جدیدی برای سازش اعراب با رژیم صهیونیستی در دست تهیه دارند.

اساس این طرح بر مبنای طرح صلح کشورهای عربی ارایه شده در نشست سران در بیروت و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است که در خصوص سرزمین‌های عربی اشغال شده در سال ‪ ۱۹۶۷‬صادر شده‌است.

طرح صلح کشورهای عربی که سال ‪ ۲۰۰۲‬در بیروت و از سوی عربستان ارائه شد، پیشنهاد می‌کند در صورت عقب نشینی رژیم اسراییل به مرزهای سال ‪ ۱۹۶۷‬میلادی کشورهای عربی برای بهبود روابط خود با این رژیم اقدام نمایند.

طرح صلح جدید با اسراییل در حالی مطرح می‌شود که عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب چند روز پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مردم لبنان اذعان کرد که روند صلح در خاورمیانه مرده است.

مواضع دولت‌های عربستان، مصر و اردن در قبال حملات اخیر رژیم‌صهیونیستی به مردم لبنان مورد انتقاد افکار عمومی جهان اسلام قرار گرفت.

کد خبر 4585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز