چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا این ادعا را که استعفای دریاسالار فالون فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه به معنای طرح ریزی آمریکا برای آغاز جنگ علیه ایران است، مسخره خواند.

به گزارش سی ان ان، رابرت گیتس ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران در پنتاگون، مقر وزارت دفاع آمریکا، افزود: با وجود آنکه استعفای فالون را با اکراه پذیرفتم، اما تصور می‌کنم کار درستی بوده است.

گیتس گفت: دریاسالار فالون خود تصمیم به این کار دشوار گرفته بود. اگرچه من بر این باورم که کار درستی انجام شده است، بر این باور نیستم که اختلافات عمده‌ای میان دیدگاه‌های وی با سیاست‌های دولت آمریکا وجود داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: معتقدم درباره اختلافات میان فالون و رییس جمهوری بر سر اقدام نظامی علیه ایران سوءتعبیر شده است.

گیتس  درباره جانشین دریاسالار فالون که در اوائل سال 2007 به سمت فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا در خاورمیانه منصوب شده بود، گفت:ژنرال مارتین دمپسی که تا کنون معاونت فالون را عهده دار بوده است، در مقام فرمانده جدید نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه منصوب خواهد شد.

دریاسلار ویلیام فالون  روز سه شنبه 11 مارس ضمن اعلام این مساله که استنباط  نادرستی از اختلاف وی با دولت آمریکا شده است، از مقام خود استعفا داد. دریاسلار فالون 41 سال سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد.[اختلاف با بوش؛ فرمانده نظامی آمریکا را به استعفا کشاند]

مجله اسکوایر اخیرا در مقاله‌ای دریاسلار فالون را به عنوان فردی که در برابر فشار‌ها برای حمله به ایران ایستادگی می‌کند، توصیف کرده بود.

اما فالون در بیانیه‌ای کتبی با اشاره به مطلب چاپ شده در مجله اسکوایر که گفته می‌شود عامل اصلی استعفای بوده است، نوشت: در این مقاله به رییس جمهوری بی احترامی شده و اذهان را از واقعیات منحرف کرده است. اگرچه من تصور می‌کنم که اختلافاتی درباره اهداف سیاسی ما در منطقه تحت مسوءلیت فرماندهی مرکزی وجود نداشته است، اما همین استنباط ساده( اشاره به مطلب مورد ادعای مجله اسکوایر درباره اختلاف فالون با بوش) کار را جهت ادامه انجام خدمت موءثر من برای آمریکا در آن منطقه دشوار کرده است.

انتقاد  دموکرات‌ها از استعفای فالون

اما هری رید رهبر اکثریت دموکرات‌های سنای آمریکا استعفای فالون را نشانگر این مساله دانست که دولت بوش از دیدگاه‌های مستقل استقبال نمی‌کند.

هری رید افزود: این مساله همچنین بیانگر این است که دولت بوش، عواقب و مخارج جنگ علیه عراق را که این چنین به امنیت آمریکا در خاورمیانه و سایر مناطق لطمه زده است را نادیده می‌گیرد.

رهبر اکثریت دموکرات‌های سنای آمریکا همچنین گفت: دموکرات‌ها از نزدیک این مسائل را طی هفته‌ها و ماه‌های آینده مورد بررسی قرار خواهند داد.

کد خبر 46342

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز