مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۴ گروه پایش، پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در این استان فعال است و راهبردهای مراقبتی را انجام می‌دهند.

مرغ زنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد فتاحی» امروز (سه‌شنبه) با اعلام این خبر افزود: این گروه‌ها متشکل از ۴۸ کارشناس دامپزشکی استان مرکزی است که وظیفه پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را برعهده‌دارند.

وی ادامه داد: تقویت دامنه نظارتی در خصوص این بیماری طیور در استان مرکزی با هدف بازرسی از مرغداری‌های صنعتی، سنتی و محیط زیست استان با مهاجرت پرندگان آغاز و تاپایان سال جاری ادامه‌ می‌یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از سوی این گروه ها روزانه به‌صورت تلفنی و حضور در واحدهای پرورش  مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ مادر انجام‌می‌شود.

فتاحی از واکسیناسیون ۶۳۰ هزار قطعه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ‌مادر استان مرکزی  در سال جاری خبرداد و گفت: واکسن این بیماری به میزان کافی در کشور وجود دارد و با معرفی تولیدکنندگان به این سازمان حواله به میزان نیاز برای آنان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۱ مورد بازدید ممیزی امسال در راستای اصلاح ساختار مرغداری‌ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شده و ۳۲ مجوز جوجه‌ریزی نیز صادر و برای ۵۹ مورد اعلام نواقص شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۵۹۷ مورد بازدید امسال از مرغداری‌های صنعتی، روستایی، پرنده فروشی‌ها، کشتارگاه‌ها طیور، تالاب‌ها و سدهای استان صورت گرفته و چهار هزار و ۱۵۶ مورد نمونه برداری خون، بافتی و سرمی در این مناطق انجام شده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این بازدیدها در استان مرکزی مشاهده نشده است.

کد خبر 465641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha