مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از پرداخت یارانه بلیط مترو به ازای هر سفر در روز به شهرداری تهران خبر داد و گفت: علاوه بر تهران، ۳ کلانشهر مشهد، اصفهان و تبریز نیز این یارانه را دریافت می‌کنند.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، فرنوش نوبخت با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبه دولت و ماده ۱۲، از این پس به ازای هر سفر در روز ۹.۸ سنت بابت صرفه‌جویی در مصرف سوخت به شهرداری یارانه بلیط مترو پرداخت خواهد شد که این درآمد صرف توسعه، گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت می‎شود. متولی این امر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور است. همچنین وزیر نفت برای اجرایی شدن این تصمیم بسیار مساعدت داشت.

وی توضیح داد: قرار شد که هر سه ماه یک‌بار صورت وضعیت تعداد مسافران مترو به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور ارائه شود. اولین صورت وضعیت سه ماهه دوم سال یعنی فصل تابستان جمع‌آوری و به سازمان ارسال شده است.

نوبخت با بیان اینکه ۴ کلانشهر اعم از مشهد، تهران، اصفهان و تبریز می‌توانند این یارانه را دریافت کنند، عنوان کرد: فرآیند دریافت سهمیه مترو تهران در حال انجام است. صورت وضعیت مترو باید به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شود تا سهمیه هر دوره (سه ماه) بعد از ارائه صورت وضعیت، دریافت شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک خبرهای بسیار خوبی از وزارت نفت اعلام خواهد شد.

کد خبر 470047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha