مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح ملی نهال‌کاری، گفت: اجرای این طرح در ۶۷۰ هکتار از زمین‌های استان تا فروردین سال آینده پیش‌بینی شده‌است.  

منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میرصمد سیدموسوی شنبه ۳۰ آذر، با اشاره به این‌که ۲۴۱ هزار اصله نهال در این سطح از اراضی آذربایجان‌غربی غرس می‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح که از نیمه آذرماه جاری آغاز شده، چهار ماه زمان در نظر گرفته شده‌است.  

وی گفت: در کل کشور ۱۴ میلیون اصله نهال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌است. سهم آذربایجان‌غربی از این تعداد نزدیک به ۲ درصد است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر این طرح برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای غرس نهال در هفته منابع طبیعی (نیمه اسفند امسال) تمهید شده که در این خصوص نیز با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، مردم و دستگاه‌های اجرایی همکار، غرس ده‌ها هزار اصله نهال در نظر گرفته شده‌است.  

 آذربایجان‌غربی بیش از ۱۰۱ هزار هکتار جنگل در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت دارد و علاوه بر آن کمتر از یک‌هزار هکتار جنگل در دیگر شهرستان‌های استان که بیشتر به صورت دست کاشت است، وجود دارد.  

کد خبر 471679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha