یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا ضرورتی برای کناره‌گیری زودهنگام هیلاری کلینتون، رقیبش از میدان رقابت برای نامزدی از جانب این حزب نمی‌بیند.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، اوباما بدین ترتیب با نظر پاتریک لیهی، یکی از مشهورترین دوستان حزبی‌اش مخالفت کرد. این سناتور از ورمونت روز جمعه از کلینتون خواسته بود از رقابت دست بشوید.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، اوباما به در جانزتون (در ایالت پنسیلوانیا آمریکا) درخواست‌ها برای کناره‌گیری کلینتون را زودهنگام خواند.

وی گفت کلینتون می‌تواند تا هر زمان که بخواهد در رقابت‌ها حضور داشته باشد.
این سناتور از ایلیونیز ژوئن را ضرب‌الاجلی برای مشخص شدن نامزد دموکرات‌ها دانست. روز سوم ژوئن آخرین انتخابات مقدماتی برگزار می‌شود. نامزد دموکرات‌ها باید پیش از روز گردهمایی این حزب در پایان ماه اوت در دنور زمان کافی داشته باشد تا بتواند شخص مورد نظر خود برای تصدی معاونت ریاست جمهوری را برگزیند.[اوباما و امکان به کارگیری کلینتون به عنوان معاون]

پنسیلوانیا
بزرگ‌ترین زورآزمایی بعدی میان اوباما و کلینتون روز 22 آوریل در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا صورت می‌گیرد. بر اساس شمارشی که تلویزیون سی‌ان‌ان انجام داده است، کلینتون تا کنون 1486 رای هیات نمایندگی را کسب کرده است در حالی که این تعداد برای رقیب وی 1625 رای است. برای نامزدی در روز حزب دموکرات‌ها که آخر تابستان برگزار می‌شود، 2025 رای نیاز است. پس از رای‌گیری در پنسیلوانیا 9 انتخابات مقدماتی دیگر برای دموکرات‌ها باقی می‌ماند.[تقویم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا]

کد خبر 47296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز