همشهری آنلاین: آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری مونته‌نگرو فیلیپ وویانوویچ که برنده انتخابات اعلام شد ۵۲.۳ درصد آرا را کسب کرده‌است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بلگراد به نقل از تلویزیون مونته‌نگرو مرکز نظارت بر انتخابات این کشور میزان مشارکت واجدان شرایط شرکت در انتخابات را حدود ۶۹ درصد اعلام و تاکید کرد انتخابات به دور دوم کشیده نشد و نتیجه رسمی انتخابات ریاست جمهوری تا چهار روز دیگر اعلام می‌شود.

میلو جوکانوویچ نخست‌وزیر مونته نگرو که معمار استقلال این کشور در بهار دو سال پیش به شمار می رود پس از اعلام نتایچ انتخابات، این پیروزی را به وویانوویچ و مردم کشورش تبریک گفت.

طرفداران فیلیپ وویانوویچ نیز پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در خیابان‌های مرکزی پودگوریتسا پایتخت مونته‌نگرو به شادی پرداختند.

فیلیپ وویانوویچ ۵۳ ساله که نامزد احزاب ائتلافی حاکم سوسیال دموکرات و دموکرات سوسیالیست بود در انتخابات یکشنبه از سه رقیب خود پیشی گرفت و برنده انتخابات شد.

وویانوویچ که پدر استقلال مونته نگرو و جدایی از صربستان به شمار می‌آید به دنبال پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ناتو است و اعلام کرده است نمی‌خواهد با به رسمیت شناختن استقلال کوزوو روابط خود را با صربستان همسایه خود به مخاطره اندازد.

سی درصد جمعیت مونه‌نگرو صرب‌تبار هستند که بر نزدیک شدن به صربستان تأکید دارند.

۸۱۴ ناظر خارجی و داخلی بر انتخابات مونه نگرو نظارت کردند.

کد خبر 47934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز