جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

کتاب «مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو» نوشته بنجامین فرانکلین فیشر با ترجمه قاسم مومنی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار شد.

كتاب مقدمه كيمبريج بر ادگار آلن پو

به گزارش همشهری آنلاین، نویسنده در این کتاب پس از پرداختن به زندگی آلن پو کوشیده با ارائه واقعیت‌های تاریخی، اسطوره‌های غالبا منفی‌بافانه شکل‌گرفته پیرامون شخصیت این نویسنده را بزداید. سپس آثار آلن پو و جایگاه آنها را در ادبیات جهان به ویژه داستان‌ها و برخی اشعارش را که همچنان خواننده فراوان دارد، با نگاه انتقادی تحلیل کرده است.

فیشر در کتاب «مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو» از بررسی آرای این نویسنده و منتقد ادبی آمریکایی درباره هنر و ادبیات هم غافل نمانده و فصلی را به معرفی کردن مهم‌ترین آرای منتقدان درباره آثار آلن پو اختصاص داده است. مجموع این ویژگی‌ها کتاب را هم برای خوانندگانی که قصد آشنایی با آلن پو دارند، مناسب و خواندنی کرده است هم برای کارشناسان و پژوهشگران.

«مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو» در چهار فصل تنظیم شده است که به ترتیب عبارتند از زندگی، زمینه‌ها، آثار و نقدها. کتاب با دو بخش یادداشت‌ها و راهنمای مطالعه بیشتر به پایان می‌رسد. کتاب ۲۱۸ صفحه‌ای «مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو» در شمارگان هزار نسخه به بهای ۳۵ هزار تومان منتشر و وارد بازار شده است.

ادگار آلن پو که در ۱۸۴۹ در ۴۰ سالگی از دنیا رفت، از نخستین نویسندگان داستان کوتاه در ادبیات آمریکایی و از پایه‌گذاران داستان‌های کارآگاهی بود. او که همواره کوشیده بود فقط از راه نویسندگی روزگار بگذراند، در زندگی به مشکل‌های فراوان برخورد.

کد خبر 482955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha