یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: 15درصد نوشته‌ها و گفته‌های شهید مطهری تا کنون منتشر نشده که تا دو سال آینده 15 اثر تازه از آثار ایشان به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین علی مطهری فرزند استاد مطهری و رئیس نشر آثار و اندیشه‌های شهید مطهری ضمن اعلام این خبربه فارس  و اشاره و شورای نظارت برانتشار آثار استاد مطهری گفت: کار اصلی شورا تدوین و انتشار آثار باقی مانده شهید مطهری است که از زمان شهادت ایشان تاکنون 60 جلد کتاب جدید منتشر شده است.

مطهری با بیان اینکه این کتاب‌ها برداشت شده از یادداشت‌ها و درس‌های ایشان است، گفت: طی یک برنامه دقیق، تمام سخنرانی‌های شهید مطهری جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است.

وی افزود: هم اکنون 89 کتاب از استاد مطهری در جامعه وجود دارد که 29 اثر در زمان حیات ایشان به ثبت رسیده است.

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه اندیشه شهید مطهری هنوز به صورت کلی در جامعه حاکم نشده است، تصریح کرد: باید نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و دیگر اقشار مربوط به جامعه در این زمینه تلاش کنند تا اندیشه های شهید مطهری که برگرفته از اندیشه امام بود در جامعه رواج یابد.

مطهری افزود: باید با برگزاری مسابقات کتابخوانی، در اختیار قرار دادن کتب شهید مطهری در میان جوانان، معرفی شخصیت استاد مطهری در جامعه و... در گسترش افکار شهید بکوشیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: از سال گذشته برنامه‌های بسیار مناسبی در سطح کشور برای معرفی هرچه بیشتر ایشان در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به پخش برنامه تلویزیونی «از تو می‌پرسم» اشاره کرد.

مطهری اضافه کرد: یاد و خاطره شهید مطهری نباید تنها در ایام 12 اردیبهشت ماه زنده شود، بلکه باید در تمام ایام سال با مطالعه کتب استاد یاد و خاطره او را گرامی داشت.

فرزند شهید مطهری چاپ نشریات تخصصی، برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی، راه اندازی فصلنامه مطهر، راه اندازی 29 کانون در دانشگاه‌ها برای تبیین شخصیت شهید مطهری و ... را از دیگر برنامه‌ها برای معرفی شهید مطهری در جامعه عنوان کرد

کد خبر 48511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز