سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با حذف ۴ صفر از پول ملی مراودات بورس و شبکه بانکی کشور ساده‌سازی می شود و این اقدام برای کشور مفید خواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی - نماینده کرمان و راور

به گزارش همشهری آنلاین محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه هیأت دولت درباره حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: از روز نخست که بحث حذف یک صفر مطرح شده بود، پیشنهاد شد که ۴ صفر حذف شود چراکه با توجه به  هزینه‌های سنگین حذف صفرها، این اقدام منطقی‌تر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حذف ۴ صفر از پول ملی نحوه محاسبه ساده‌تر می‌شود، افزود: با این اقدام، تمام محاسبه‌های بخش حسابداری تغییر یافته و اسناد و مدارک عوض می شود.

وی ادامه داد: با حذف ۴ صفر ساده‌سازی عددها صورت می‌گیرد و تقریبا محاسبه عددها آسان‌تر می‌شود، بر این اساس مجلس با حذف ۴ صفر موافق بوده و در طرح بانکداری به آن توجه کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی در راستای امور ثبتی و حسابداری است و نگهداری حساب‌ها را راحت‌تر خواهد کرد، تاکید کرد: با حذف ۴ صفر از پول ملی مراودات بورس و شبکه بانکی کشور ساده سازی می شود و این اقدام برای کشور مفید خواهد بود.

وی افزود: با توجه به کاهش ارزش پول در سال‌های گذشته حتما باید اصلاح اعداد و ارقام در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی به عنوان افزایش درآمدهای بانکی استفاده کرده‌اند.

وی تاکید کرد: موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست، اما اینکه می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد قابل قبول است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است؛ بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختارهایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاح شود که در صورت انجام این کارها حذف ۴ صفر دیگر مطرح نخواهد بود.

کد خبر 491451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha