دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

یک فعال محیط زیست از توقف موقت مالچ‌پاشی با دستور دادسرای عمومی و انقلاب اهواز خبر داد.

مالچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر عبیات گفت: مالچ‌پاشی محیط زیست بکر و غنی را از بین می‌برد. پارسال با کوشش فعالان محیط زیست دستور توقف مالچ‌پاشی «بیت کوصر» از طریق دادستانی دشت آزادگان صادر شد، اما پس از گذشت چند روز دوباره از سر گرفته شد.

وی افزود: شنزارهای بیت کوصر عبیات، عفلوگ و ام الدبس دارای اکوسیستمی غنی با حیوانات منحصر به فردی مانند آهو شنی هستند که مالچ پاشی طبیعت منطقه را به نابودی می‌کشاند.

این فعال محیط زیست با ادعا این مسئله که مناطق ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در گردشگری و درآمدزایی مردم داشته باشد، بیان کرد: پس از آنکه مالچ پاشی دوباره آغاز شد، اما فعالان محیط زیست خوزستان عقب نکشیدند و با آوردن ادله به مراکز استان در خصوص زیان مالچ به شنزارهای منطقه موفق به توقف موقت مالچ پاشی شدند.

به گفته وی، حکم توقف مالچ‌پاشی در شنزارهای شهرستان دشت آزادگان از سوی شعبه ۸ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شد.

ناصر عبیات مالچ‌پاشی را خیانت به محیط زیست منطقه خواند و افزود: مالچ حاوی مواد سرطان‌زاست که کاملا ثابت شده. ضمن آن‌که به دلیل ضریب حرارت موجب از بین رفتن حیوانات محلی می‌شود.

کد خبر 500730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha