سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم روند افزایش دما از چهارشنبه ۳ اردیبهشت در سطح استان اردبیل خبر داد.  

هواشناسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان روند افزایش دما طی امروز و فردا در سطح استان اردبیل تداوم داشته و از امروز (سه‌شنبه ۲ اردیبهشت) وزش باد جنوبی (در بعضی ساعات تند تا نسبتاً شدید به ویژه در روز چهارشنبه) آغاز شده و تا آخر هفته جاری ادامه می‌یابد.  

وی افزود: ضمن این‌که به دلیل شرایط نسبتاً ناپایدار جوی و از شرایط فصلی و محلی در بعدازظهر و عصرها با رشد ابرهای همرفتی در مناطقی از استان اردبیل رگبار پراکنده و موقتی باران و یا رعد و برق (در نواحی کوهستانی اصابت صاعقه) احتمال می‌رود.  

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: هشدار هواشناسی استان (شماره ۹ - سطح زرد) از اواخر وقت چهارشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی فعال و سردی به استان بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و از روز پنج‌شنبه (۴ اردیبهشت) تا روز یک‌شنبه هفته آینده آسمان استان اردبیل ابری و مه‌آلود توام با بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات نواحی سردسیر بارش برف) پیش‌بینی می‌شود.  

محمدی افزود: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری با توجه به شمالی شدن جریانات و وزش باد خزری (گاهی تند) دمای هوا به‌صورت محسوس کاهش یافته و در نوار شرقی و مرکزی استان هوای نسبتاً سرد انتظار می‌رود.  

کد خبر 503507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha