پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا پنجشنبه در مراسم نظامی مشترک یگان‌های نیروهای مسلح استان فارس در شیراز، نیروهای مسلح را دژ امنیت و آرامش ملت خواندند و تأکید کردند:

 این دژ مستحکم باید با نوآوری و ابتکار، هر روز قوی تر و اطمینان بخش‌تر شود.
در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل برگزاری مراسم در مرکز نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان در مقابل یادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان دلاور نیروهای مسلح ادای احترام کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم مشترک نظامی، دفاع مقتدرانه ملت و نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس را از جمله عوامل اثبات اقتدار ایران در عرصه های جهانی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی حتی هنگامی که مورد تجاوز نظامی صدام و حامیانش قرار گرفته بود هیچگاه فکر تجاوز و اشغال کشورهای دیگر را به ذهن خود راه نداد بنابراین تقویت روزافزون نیروهای مسلح برای جنگ طلبی و حمله به دیگران نیست بلکه سیاست های متجاوزانه سلطه طلبان جهانی، به همه ملت ها هشدار می دهد که ساخت درونی خود را تقویت کنند و از آمادگی های لازم برخوردار باشند.

فرمانده کل قوا تهدیدات و سخنان خشن مقامات و بلندگویان استکبار را جنگ روانی خواندند و افزودند: همه می دانند که دشمنان ملت ایران جرأت گستاخی حمله به این ملت بزرگ و کهن را ندارند چرا که وارد میدانی خواهند شد که خروج از آن ممکن نیست اما با وجود این نیروهای مسلح باید روز به روز آماده تر و قوی تر شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اشغال عراق و افغانستان به دست متجاوزان آمریکایی افزودند: اشغالگران با پیام امنیت و آزادی وارد عراق شدند اما مردم عراق در 5 سال اخیر ناامن ترین دوران زندگی خود را تحمل کرده اند چرا که طبیعت ابرقدرت ها بر بی تقوایی، اشغالگری و ناامنی تکیه دارد و مواضع مستحکم نظام اسلامی و ملت ایران در مقابل آمریکا نیز ناشی از شناخت همین طبیعت سلطه گران است.

ایشان دوران ریاست جمهوری بوش را ناامن ترین دوران تاریخ معاصر دانستند و افزودند: بوش چند ماه دیگر می رود و مشکلات ناشی از اقدامات خود را به نفر بعدی منتقل می کند اما مهر باطل و سیاه در تاریخ به نام او ثبت شده و پرونده تاریک او به علت ایجاد ناامنی در جهان، گسترش تروریسم و اشغال و جنایت همیشه گشوده خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی اسلام خواهی، استقلال طلبی، نفی سلطه پذیری و اعتماد به جوانان مؤمن در سراسر کشور را نتایج شعارها و افکار پرعظمت امام حکیم و بزرگوار برشمردند و افزودند: ملت بزرگ ایران و میلیون ها جوان دلاور، مصمم و مؤمن «شهری، روستایی، عشایری و دیگر قشرها» پشتوانه عظیم نیروهای مسلح به شمار می روند و نیروهای مسلح دلگرم به این نیروی بی پایان، باید روز به روز هوشیارتر و آماده تر شوند.

ایشان همچنین با تجلیل از شجاعت و دلاوری یگان های ارتشی، سپاهی، بسیج شهری، بسیج عشایر و نیروی انتظامی استان فارس در 8 سال جنگ تحمیلی افزودند: اعلام آمادگی جوانان دلاور فارس برای تداوم این راه پرافتخار، خاطره انگیز و امیدبخش است.

در این مراسم امیر سرتیپ دادرس فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح با استفاده از مبانی علمی و تحقیقاتی به تقویت همه جانبه خود پرداخته و با اجرای رزم نوین از آمادگی های لازم برخوردارند.

سرتیپ دوم حسین شکوهی فرمانده ارشد ارتش در استان فارس هم گزارشی از هماهنگی و توان نظامی نیروهای مسلح مستقر در استان بیان کرد.

در پایان این مراسم یگان‌های مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند

کد خبر 50573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز