دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از دستور رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی ابعاد دستمزد ۹۹ کارگران خبر داد.

سید ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به دیدار این انجمن با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در آستانه روز کارگر، گفت: نمایندگان کارگران در دیدار با رئیس قوه قضائیه، به طرح مشکلات مزد ۹۹ پرداختند. مواردی از قبیل اینکه دستمزد ۹۹ کارگران از هزینه‌های زندگی آنها بسیار کمتر است و مصوبه دستمزد مورد تأیید شورای عالی کار نیست، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن شکایتی درباره مزد ۹۹ به دیوان عدالت اداری ارائه کرده است، گفت: از رئیس قوه قضاییه درخواست کردیم با توجه به شکایتی که در دیوان داشته‌ایم و قرار است در زمان کوتاه رسیدگی شود، نسبت به رسیدگی در خصوص دستمزد ۹۹ اقدام کنند. حجت‌الاسلام رئیسی هم به دیوان بازرسی کل کشور دستور داد تا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای عالی کار تشکیل و نظرات نمایندگان کارگران اخذ شود و اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مهمترین مطالبه کارگران است، گفت: دولت باید کارگران را دریابد، معیشت کارگران به سختی افتاده است. مطالبات کارگران سال‌های زیادی است که عملیاتی نشده است.

ابوی با اشاره به مطالبات کارگران در آستانه روز کارگر گفت: امنیت شغلی، تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته، احیای قراردادهای کار دائم و اجرای بهداشت کار در محیط های کاری از جمله مطالبات کارگران است، سال‌های زیادی است که هنوز محقق نشده و هر ساله مسئولان در آستانه روز کارگر وعده‌های مختلفی به کارگران داده اما به آن عمل نکرده‌اند.

کد خبر 506301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    4 1
    17سال بیمه دارم قبلشم چندسال روز مزد کار کردم اخراج شدم بخاطر مشکلات اقتصادی شرکتها نقاشی خودرو بودم سختی زیان اورمو ندادن بازی درآوردن علتشم این بود مابه تفاوت پول بیمه رو شرکت نریخته بود زود ریخت بیرون اون پولو نده چون بیست سال میشدیم شرکت مجبور بود اون پولو بده وبازنشست بشیم خطاب آقای ریسی بزرگوار میگم کجای این عدالت قشر ضعیف کارگر نه امنیت شغلی نه عزت واحترام نه حقوق درستو حسابی کارفرماهم عین برده با کارگر رفتار میکنه انگار خریدش حرفم بزنی میشی آدم پرو اخراج .من لیسانس دارم مدرک فنی درجه یک ودو نقاشی دارم مدرک کانون وکلا داوری مقدماتی وپیشرفته دارم ولی بیکار چه کسی از حق ما دفاع میکنه
  • مهدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    3 3
    با سلام آقای رئیسی از شما خواهش داریم به داد ما کارگران برسید
  • حمید رضا غلامرضایی IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 2
    با سلام انشاالله که آقای ریسی حق کارگر را میگیرد دورود بر ریسی
  • ابوالفضل منظوری IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    کاش یه فکری به حال بازنشستگان تامین اجتمائی بکنند ازهمه مظلومترند
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 1
    جناب آقای رئیسی انشالله بصورت جد وارد این ماجرا شوند و برای یکدفعه این بلا تکلیفی هر ساله کارگران که با روح و راوان این عزیزان بازی میکنند تمام کنند