مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ورامین گفت: طرح توسعه ۸۵۰ هکتار از مراتع جنوبی دشت ورامین در منطقه سیاه‌کوه با ایجاد هلالی و کاشت بذر گیاه درمنه اجرا شد.

مراتع ورامین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر سپه‌وند اظهار کرد: طرح توسعه مراتع جنوبی دشت ورامین و منطقه سیاه‌کوه، با هدف حفظ وضعیت پوشش گیاهی و افزایش گیاهان بومی اجرا شده است.

سپه‌وند ادامه داد: در اجرای این طرح، ۸۵۰ هکتار از اراضی، زیر کشت گیاه «درمنه» قرار گرفتند. همچنین مراتع این منطقه به مدت ۲ سال قُرق شده‌اند و به همین دلیل از ورود دام در آن جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای طرح توسعه مراتع، نزولات جوی در سطح زمین جمع‌آوری و بذر گیاه درمنه، که علوفه مهمی برای تغذیه دام سبک است نیز در سطح منطقه کاشته می‌شود که این اقدام باعث پوشش غنی مراتع جنوبی ورامین شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ورامین تصریح کرد: مراتع ورامین، جزو مراتع فقیر هستند و به دلیل قرار گرفتن شهرستان در امتداد کویر، به افزایش پوشش گیاهی نیاز دارند.

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین ۳ استان تهران، قم و سمنان واقع شده که بهره بردار این مراتع عشایر دشت ورامین هستند.  

کد خبر 507449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha