شیوع ویروس کرونا در کشور سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب‌ و کارها و تشدید مشکل فقرا، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده‌است، اما این روزها دست‌های مهربان خیران دماوندی، موجی از امیدواری را در دل محرومان ایجاد و تلخی این روزها را شیرین کرده‌است.

خیران منطقه 9

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، این روزها هر چه می‌شنویم سخن از ویروس کرونا است. ویروسی که ناخوانده به میان مردم ایران آمد و فضای شهرها را چه به صورت حقیقی و چه مجازی پرکرد.

ویروس کرونا با حضورش همه چیز را محدود کرد، اما همدلی و همراهی نیکوکاران دماوندی در استان تهران محدودیت‌ها را کنار زده و موجی از امید را در دل‌های محرومان ایجاد کرده است.  مشکلات مالی، بهداشتی، از دست‌دادن شغل و همچنین مشکلات روحی از ثمرات آمدن این ویروس بوده که این روزها با دست‌های مهربان خیران، تلخی‌هایش شیرین شده است.

افرادی که عزیزانشان را به‌دلیل ویروس کرونا از دست دادند، امروز به‌جای برگزاری مراسم ختم، هزینه آن را به بیمارستان‌ها و نیازمندان پرداخت می‌کنند و این نشان می‌دهد مردم همیشه همراه، در زمان وقوع هرگونه حادثه‌ای آماده مشارکت و همدلی هستند.

همچنین گروه‌های مردمی با تشکیل هیات و یا موسسات خیران، از آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را با کمک و دستگیری به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده و یا حتی کمک به کادر درمانی آغاز کردند.

جمعیت خیریه حضرت امیر(ع)، خیریه مودت و برکت، خیران مساجد و حسینیه‌ها در شهر و روستا و دیگر موسسات و نهادهای شهرستان همچون سپاه، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری‌های پنج شهر شهرستان، اوقاف و امور خیریه، دفتر امام جمعه و دیگر نهادها دست به‌کار شده و در طرح کمک‌رسانی به مردم شرکت کردند که این اقدامات ارزشمند با پیام داهیانه مقام معظم رهبری و اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه بیشتر و بیشتر شده است.

توزیع ماسک و دستکش و دیگر لوازم بهداشتی، توزیع بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان، پرداخت تسهیلات بلاعوض به اقشار کم درآمد جامعه، توزیع نان رایگان بین مردم، غربالگری شهروندان و مسافران در ورودی‌های شهر و حمایت از افرادی که شغل خود را از دست داده اند، از جمله خدماتی بوده که به صورت دوره‌ای و یا هفته‌ای اجرا می‌شود.

پرداخت کمک‌های نقدی به مراکز درمانی، توزیع بسته‌های تغذیه به‌صورت میان وعده در بین کادر درمان، توزیع اقلام بهداشتی به بخش اورژانس شهرستان و دیگر خدمات خیران به بخش درمانی از دیگر اقدامات ارزشمندی است که موجب شده کادر درمان این روزها با وجود فشار کاری، سختی‌ها را فراموش کنند.  

افتتاح موسسه خیریه بیمارستان سوم شعبان دماوند

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند اظهار داشت: با توجه با آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون گروه‌های مختلف مردمی وارد عمل شدند و کمک‌هایی در قالب‌های مختلف به این مجموعه درمانی ارائه کردند.

مسعود مسلمی فرد ادامه داد: بخشی از این کمک‌ها درقالب بسته‌های تغذیه به‌صورت میان وعده بین کارد درمانی بوده و برخی از خیران نیز به‌صورت نقدی، بیمارستان را حمایت کردند، اگرچه درحد وسیع و گسترده نبود، ولی از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند بودند.

این مقام مسئول بیان داشت: علاوه بر کمک‌های نقدی، برخی از افراد و نهادها با دفع زباله‌های عفونی، توزیع مواد ضدعفونی کننده، خرید تجهیزات حفاظت فردی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، تهیه لوازم مورد نیاز بیمارستان همچون ژنراتور و غیره این مرکز درمانی را کمک کردند.

مسلمی فرد گفت: خیران در سطح استان تهران به بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز کمک کردند. توزیع ۶۰۰ بسته غذای سرد در سه نوبت مختلف، توزیع ۲۰۰عدد ماسک، ۶۰ لباس مخصوص به‌همراه تجهیزات حفاظتی و ... از جمله کمک‌هایی بود که توسط هیات‌ها و حسینیه‌های تهران به بیمارستان اهدا شد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: کمک‌هایی که از بخش‌های مختلف به بیمارستان صورت گرفت، موجب شد تا کادر درمانی با روحیه بیشتری در این شرایط سخت فعالیت کند و باور کردند که در این برهه حساس تنها نیستند.

این مقام مسئول بیان داشت: تامین این لباس‌ها در این شرایط کاری بسیار سخت بود، اما همت عالی مردم باعث شد شرایط برای ما مهیا شود تا بتوانیم وظایفمان را انجام دهیم.

وی درخصوص افتتاح موسسه خیریه بیمارستان سوم شعبان با شماره ثبت ۳۳۲ نیز گفت: این موسسه خیریه برای سازماندهی خیران در امور درمان و بهداشت با هدف تأمین نیازهای مختلف حوزه سلامت و توسعه زیر ساخت‌های خدمت‌رسانی به مردم شریف دماوند به ثبت رسیده که مردم عزیز و خیران می‌توانند با عضویت در سامانه، در لیست خیران سلامت شهرستان قرار گرفته و اقدامات خیرخواهانه خویش را انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: شماره حساب موسسه خیریه بیمارستان سوم شعبان دماوند بانک ملی شعبه دماوند ۰۱۱۹۴۹۱۹۴۹۰۰۷ است و شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند.

تامین تجهیزات بیمارستان از سوی خیران

همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقشار مختلفی در سطح شهرستان نسبت به مبارزه با این ویروس اهتمام ورزیده و در خط مقدم مبارزه قرار گرفتند.

مهدی حیدری افزود: حضور خیران در این شهرستان یک ظرفیت قوی و ویژه به حساب می‌آید و در موضوعات مختلف همگرا و هم جهت با مسئولان نقش چشمگیری دارند.

سرپرست فرمانداری دماوند ادامه داد: تاکنون خیران شهرستان دماوند بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کردند که عمده این کمک‌ها مربوط به تهیه اقلام مصرفی و تجهیزات بیمارستان بود.

حیدری خاطرنشان کرد: ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی، لباس مخصوص و تجهیزات لازم در بخش آی‌سی‌یو از جمله اقلامی است که در این ایام خریداری و مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین به افتتاح و آغاز به‌کار موسسه خیریه بیمارستان سوم شعبان این شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این ایام اشاره کرد و گفت: این اقدام در برای یکسان‌سازی و ایجاد هماهنگی بین خیران سلامت شهرستان انجام شد که محوریت بسیاری از امور ‌را بر عهده دارند.

کد خبر 508337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha