چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
۰ نفر

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تایید کرد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا و از مدتی پیش برای درمان در بیمارستان بستری شده است.

ولادیمیر پوتین و دستیارش پسکوف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پسکوف در گفتگوی تلفنی با برخی رسانه‌ها و خبرنگاران روس خبر آلوده شدن خود را به ویروس کرونا تایید و در عین حال تاکید کرد در یک ماه اخیر با ولادیمیر پوتین دیدار نداشته است. این چهره قدیمی دنیای سیاست در روسیه در بیش از دو دهه اخیر سخنگوی رسمی و دستیار رسانه‌ای پوتین بوده و گفته می‌شود از نزدیک‌ترین دوستان رئیس جمهوری روسیه و مرد شماره یک کاخ کرملین است.

پیش‌تر میخاییل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه هم به کرونا مبتلا شده و البته روند درمان را پشت سر گذاشته بود. میشوستین در روزهای اخیر در یک تماس تصویری هم با دیگر دولتمردان حضور یافت تا نشان دهد کاملا بهبود یافته است. دو وزیر کابینه روسیه هم جزو چهره‌هایی هستند که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

در جریان بازدید پوتین از یک مرکز درمان بیماران کرونا در ماه مارس، پسکوف تنها فرد همراه رئیس جمهوری روسیه بود که با ماسک بر چهره دیده شد. خود پوتین هر روز آزمایش کرونا می‌دهد و امور روزمره دولت را در اقامتگاه بدون پنجره خارج از مسکو مدیریت می‌کند. تقریبا تمام دیدارهای او به شکل ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.

کد خبر 511058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha