چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امورخارجه ایران بیانیه صادره از سوی رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در ارتباط با اظهارات رئیس جمهور کشورمان پیرامون رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مهر، در بیانیه صادره از سوی این وزارتخانه آمده است : بیانیه روز گذشته (سه‌شنبه 24 اردیبهشت) اسلوونی رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، دومین بیانیه بی‌محتوایی است که در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه صادر می‌شود. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این بیانیه غیر مسئولانه، تاسف خود  را از تاثیر پذیری ریاست فعلی اتحادیه از رژیم صهیونیستی و لابی آن در اروپا اعلام می دارد.

اسلوونی در شرایطی به صدور بیانیه‌های بی‌ارزش و بی اعتبار اقدام می‌کند که دنیا شاهد تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، فاجعه بزرگ انسانی در غزه و قتل و کشتار روزانه مردم فلسطین است . سکوت اتحادیه اروپا در قبال جنایات بیشمار رژیم صهیونیستی و عدم واکنش به اقدامات غیر انسانی و مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی  این رژیم، رویه‌های دوگانه و فرصت طلبانه اتحادیه را کاملا آشکار ساخته است.

ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه مذکور سعی خود را برای منحرف ساختن افکار عمومی اروپا از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی خود در قبال فجایع غیر انسانی رژیم صهیونیستی معطوف داشته است که این امر به اعتبار و جایگاه اتحادیه اروپا لطمه جدی وارد خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران اتخاذ این گونه سیاست‌های ریاکارانه و دوگانه از سوی ریاست اتحادیه اروپا را به شدت محکوم می‌کند و از رئیس دوره‌ای آن می‌خواهد شأن و اعتبار اتحادیه را بازیچه دست عوامل صهیونیستی قرار نداده و به مسئولیت خطیر خویش که همانا دفاع از کرامت انسانی و مقابله با ترور، جنایت و قتل و کشتار مردم بیگناه، بی‌دفاع و مظلوم و رعایت انصاف و عدالت در برابر اشغالگران است، عمل نماید.

کد خبر 51914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز