یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلان‌شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی شاهد موجی از خشونت علیه مهاجران دیگر کشورهای آفریقایی است.

خبرگزاری آلمان از ژوهانسبورگ گزارش داد، آن‌گونه که پلیس اعلام کرد، بر اثر حمله شبانه ساکنان منطقه فقیرنشین کلیولند به همسایگان‌شان، دستکم پنج تن کشته و 50 تن مجروح شدند.

این بیگانه‌ستیزی به ویژه متوجه اتباع زیمبابوه شد. یکی از سخنگویان پلیس اعلام کرد: «دو تن سوزانده و سه تن دیگر نیز به طرز وحشیانه‌ای کشته شدند. 50 تن دیگر هم به خاطر تیراندازی‌های صورت گرفته یا وارد آمدن ضربات چاقو مجروح شدند که به بیمارستان رفته‌اند.»

به گفته وی، دستکم 300 خارجی از بیم جان‌شان به یک پاسگاه پلیس پناه بردند و ده‌ها تن دیگر نیز در پی آنها به آنجا رفتند. تعداد زیادی خانه و مغازه نیز ویران یا طعمه حریق شد. اوضاع «به شدت متشنج» است. پلیس فقط بر اوضاع نظارت می‌کند و به تقویت نیرو احتیاج دارد.

روزنامه ساندی تایمز نیز گزارش داد شمار مجروحان به صدها تن رسیده است. موج بیگانه‌ستیزی مناطق پریمرز، تمبیزا، ایووری پارک، توکوزا و وادویل را نیز فراگرفته است.

آمبولانس‌ها تقریبا بی‌وقفه مجروحان را به بیمارستان‌ها منتقل کردند. در محله فقیرنشین فیلیپی نیز اتباع زیمبابوه به ترک خانه‌های‌شان فراخوانده شدند.

در بسیاری از مناطق دیگر نیز، سالن‌های اجتماع و پاسگاه‌های پلیس مملو از خارجیانی است که از بیم جان‌شان به این اماکن پناه برده‌اند

کد خبر 52227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز