گروه اقتصادی: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، این سازمان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تمامی شکوائیه‌های واصله در رابطه با خودرو را دریافت و رسیدگی ‌می‌کند.

پس از آنکه دادستانی کل تهران در اقدامی بی‌سابقه خواستار پاسخگویی وزارت صنایع و معادن در زمینه وقوع آتش‌سوزی و جان‌باختن تعدادی از هموطنان در یکی از خودروهای ساخت داخل به دلیل مشکل سوخت‌رسانی شد و در شرایطی که تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی‌وطرح حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با تأخیری طولانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده این سازمان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تمامی شکوائیه‌های واصله در رابطه با خودرو را دریافت و رسیدگی ‌کنند.

براساس این گزارش اشخاصی که از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو در زمینه قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، گارانتی و سود مشارکت شکایت دارند مراتب را با مستندات شامل فاکتور خرید، دعوتنامه، صورتجلسه تحویل قرارداد و... جهت بررسی و اقدام به نشانی تهران- خیابان ولیعصر- روبروی پارک ملت- خیابان صداقت نبش مهرشاد- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال نموده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

به نظر می‌رسد این اقدام سازمان حمایت بیشتر به منظور همدلی با اقدامات مجلس و قوه قضائیه و نه در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو صورت گرفته است چرا که خریداران خودرو برای ارسال مدارکی که مستندات مالکیت و دلیل شکایت آنها از خودروسازان است نیازمند تحویل و ثبت این مدارک و پیگیری‌های بعدی هستند  و ارسال این مدارک از طریق پست پیگیری و اطمینان خاطر در به نتیجه‌رسیدن این گونه شکایات را با تردید روبرو می‌سازد و بهتر است این سازمان محل مشخصی را برای دریافت ثبت و رسیدگی به این شکایات و اعلام نتایج بررسی‌ها در نظر گیرد تا بخشی از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تأمین شود.

کد خبر 5236

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز