دادستان بندرانزلی گفت: تالاب انزلی از تالاب‌های مهم کشور و دنیاست. به‌همین دلیل باید برای جلوگیری از تصرف آن مردم را وارد عرصه صیانت از تالاب کنیم.

تالاب انزلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید رحمان سیدزاده اظهار کرد: برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی اقدامات قابل توجهی انجام شده و تاکنون در ۹۴۱ هکتار از بزرگ‌ترین تالاب گیلان طرح‌های هادی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در مراجعه به حریم تالاب شاهد فعالیت زراعی برخی از مردم هستیم که معیشتی ندارند؛ قطعا معیشت مردم دغدغه دادگستری است، اما وقتی قانون وضع می‌شود، ما ملزم به رعایت قانون هستیم.

سیدزاده تاکید کرد: از امور آب و ادارات مربوط خواسته شد که اگر امکان واگذارای یا اجاره با شرایط خاص و طبق ضوابط قانونی وجود دارد، این اقدام انجام شود و این واگذاری باید همراه با ضمانت اجرایی و مشارکت فعال شهروندان باشد؛ البته نه در مناطق آبی تالاب و حریم کنفوانسیون بین‌المللی رامسر.

وی افزود: در برخی از موارد که متاسفانه شاهد آتش زدن نیزارهای تالاب هستیم، جهت جلوگیری از هرگونه تصرف سودجویان بلافاصله نقشه UTM تهیه شود تا با افراد متصرف و سودجو برخود قانونی انجام شود.

دادستان بندرانزلی از بازدید نماینده شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان از ساحل برای جلوگیری از هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز یاد کرد و گفت: این بازدیدها در تابستان با جدیت بیشتری انجام می‌شود و نقشه ساحل ۴۷ کیلومتری را تاکنون نداشتیم که با پیگیری‌ها تهیه شده است.

وی تصریح کرد: حداقل یک مورد تخریب سازه‌های غیرمجاز در حریم ساحل را در هفته داریم و برای هر گونه ساخت و ساز که مجوز قانونی نداشته باشد اعلام جرم می‌شود.

کد خبر 525913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha