ژناصر قراگزلو: افشین قطبی در اواخر لیگ هفتم وقتی با خبر شد که دستیار اول او به همراه مسئولان باشگاه به‌دنبال جذب بازیکنان جدید هستند، به‌شدت از این اقدام ناراحت شد و آن را مغایر با اصول حرفه‌ای فوتبال دانست.

هرچند که قطبی در آن مقطع زمانی خاص به‌دلیل قرار داشتن پیروزی در نبرد قهرمانی و برخی مصالح دیگر ترجیح داد این بحث را چندان جدی ادامه ندهد.

حمید استیلی اما در گفت‌وگو با همشهری هرگونه اختلاف نظر با قطبی در زمینه نقل و انتقالات لیگ هشتم را رد می‌کند. استیلی می‌گوید:‌‌ «قبل از پایان لیگ، جلسه‌ای با سرمربی تیم و مدیریت باشگاه درخصوص بازیکنان جدید داشتیم.

در آن جلسه توافقات کلی در رابطه با جذب بازیکنان جدید صورت گرفت. سرمربی تیم و مدیریت باشگاه کاملاً از روند جذب بازیکنان جدید آگاه هستند و این طور نیست که کادرفنی و مدیریت باشگاه درجریان جذب بازیکنان جدید نباشد.»

باشگاه پیروزی در اولین اقدام خود سعی کرده با بازیکنان فعلی این تیم تسویه حساب کند و در مرحله بعدی برای تمدید قرارداد بازیکنان موردنظر اقدام نماید. در همین راستا نیز بازیکنان پیروزی در گروه‌های ۵ نفره به باشگاه رفتند تا ضمن تسویه حساب کامل، وضعیت تمدید قراردادشان را نیز مشخص کنند.

بحث تمدید قرارداد با ستاره‌های پیروزی اما برای مسئولان و کادر فنی این تیم در اولویت نخست قرار دارد. باشگاه در صدد است ظرف چند روز آینده با تمدید قرارداد ستاره‌های فعلی‌اش، گام بزرگی را در راستای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ‌برتر فصل آینده و از آن مهمتر لیگ‌ قهرمانان آسیا بردارد و پیش از سفر به کانادا و آمریکا، فهرست جدید خود را تکمیل کند.

محسن خلیلی

گلزن اول پیروزی با به ثمر رساندن ۱۸ گل در رقابت‌های لیگ‌برتر و کسب عنوان آقای گلی مشترک به همراه هادی اصغری یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در این فصل بود.

محسن خلیلی که جز افت در مقطعی کوتاه، فصل فوق العاده ای را سپری کرد، در اواخر لیگ گذشته گفت‌وگوهایی را با مسئولان یکی از تیم‌های اماراتی برای حضور در فوتبال این کشور آغاز کرد. 

تیم الوصل در حالی خواهان جذب خلیلی شده بود که با جذب مهاجم مراکشی با رقمی پایین‌تر نسبت به پیشنهاد مهاجم پیروزی، تا حدودی بحث حضور خلیلی در تیم اماراتی منتفی شد.

محسن خلیلی برای حضور در الوصل خواهان دریافت رقمی معادل ۹۰۰ میلیون تومان برای یک فصل شده بود. پس از منتفی شدن حضور در لیگ امارات، وی تصمیم گرفت در پیروزی بماند.

آخرین اخبار موثق از این باشگاه حاکی از آن است که قرارداد خلیلی برای یک فصل دیگر با  رقمی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمدید خواهد شد.

گفته می‌شود در این رابطه حتی خلیلی با مربیان تیم‌ملی نیز مشورت کرده که علی ‌دایی تمدید قرارداد با سرخپوشان را به مهاجم اول این تیم توصیه کرده است.

محمد نصرتی

باوجود آسیب‌دیدگی در مقاطعی از فصل بدون شک یکی از عناصر قابل اتکای قطبی در خط دفاعی پیروزی بود به‌خصوص از زمانی که به جناح چپ خط دفاعی پیروزی انتقال یافت و اتفاقاً در پست دفاع‌چپ، نسبت به دفاع میانی برای تیمش بازی بهتری ارائه کرد.

محمد نصرتی پس از پیشنهادهایی که از آلمان و اتریش داشت، با پیشنهاد خوبی از سوی تیم دیناموزاگرب که مربیگری آن را برانکو ایوانکوویچ برعهده داشت، مواجه شد، اما پیشنهاد مالی نسبتاً مناسب این تیم نیز نتوانست نصرتی را برای جدایی از پیروزی و پیوستن به لیگ کشور کرواسی مجاب کند.  او نیز مانند بیشتر ستاره‌های این تیم در جمع سرخ‌ها می‌ماند.

مهدی واعظی

آسیب‌دیدگی و کشیدگی شدید از ناحیه پشت‌ران، مهدی واعظی را حداقل به مدت ۳ ‌هفته از میادین فوتبال دور نگه‌ خواهد داشت، اما استمرار و بیشترین حضور  در درون دروازه تیم قهرمان لیگ‌برتر، باعث شده مسئولان باشگاه  نگاه ویژه‌ای به این بازیکن برای رقابت‌های فصل آینده داشته باشند.

واعظی با رد شایعات اخیر می‌گوید: «برای باشگاه هیچ پیش‌شرطی تعیین نکرده‌ام. اینکه از قول من عنوان شده تنها شرط ماندنم جدایی رودباریان از پیروزی است، به هیچ وجه صحت ندارد.» 

تیم فولاد با رقمی قابل توجه خواهان عقد قرارداد با این دروازه‌بان شده بود اما واعظی دوست ندارد شانس حضور مجدد با پیروزی در لیگ‌برتر و آسیا را از دست بدهد و نکته مهمتر اینکه به خوبی می‌داند با نمایش مطمئن در چارچوب دروازه سرخپوشان به خوبی در معرض دید مربیان تیم‌ملی است. 

واعظی ظرف یکی، دو روز آینده بعد از تسویه حساب با باشگاه، قرارداد جدیدش را با  پیروزی تمدید خواهد کرد.

عباس آقایی

هافبک سرخپوشان قبل از پایان فصل عنوان کرده بود که قهرمانی تیمش در تصمیم آینده او بسیار تأثیرگذار خواهد بود. عباس آقایی که در طول فصل همواره بحث حضورش در تیم استقلال نیز مطرح بود، چندی قبل راهی امارات شد تا در صورت توافق نهایی به یکی از تیم‌های اماراتی بپیوندد.

تیم النصر و یک تیم دیگر اماراتی گفت‌وگوهایی را با هافبک تأثیرگذار پیروزی داشته‌اند. عباس آقایی امروز به تهران بازمی‌گردد. چنانچه آقایی به هر دلیل با اماراتی‌ها به توافق نرسد، قطعاً قراردادش را با پیروزی برای یک فصل دیگر تمدید خواهد کرد.

مسئولان این تیم در صورت از دست دادن آقایی، داود حقی هافبک مؤثر استقلال اهواز را جذب خواهند کرد. آنها در این زمینه گفت‌وگوهایی را نیز با حقی انجام داده‌اند.

کریم باقری

یکی از باثبات‌ترین بازیکنان پیروزی در لیگ گذشته بدون شک کریم باقری بود. کاپیتان این تیم در طول لیگ، بازی‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. باقری برای اینکه حسن‌نیت خود را به مسئولان باشگاه نشان دهد قرارداد دوساله و سفیدی را با باشگاه امضا کرد.

مطمئناً این حرکت کاپیتان پیروزی و حسن‌نیت او از نظر مدیرعامل باشگاه دور نخواهد ماند. گفته می‌شود کاشانی در نظر دارد حتی رقم ۱۰ درصد بیشتر از سقف قرارداد باشگاه را به پاس حرکت اخیر کاپیتان تیم برای وی در نظر بگیرد.

نیکبخت واحدی

علیرضا واحدی نیکبخت در نیم‌فصل دوم مشکلات زیادی با افشین قطبی داشت. دامنه این اختلافات در اواخر فصل آنقدر شدت یافت که وی علناً عنوان کرد در صورت باقی ماندن قطبی به عنوان سرمربی، دیگر در پیروزی نخواهد ماند.

با افزایش شانس حضور قطبی در تیم سرخپوشان به احتمال فراوان باید نیکبخت را اولین ستاره جداشده این تیم به شمار آورد. حمید استیلی در این مورد می‌گوید: «نیکبخت بازیکن پیروزی است و باید تابع باشگاه باشد.» 

با این وجود احتمال حضور نیکبخت در لیگ امارات و تیم استیل‌آذین وجود دارد. اتفاقی که به احتمال زیاد به زودی تحقق می‌یابد. هرچند علی پروین در آخرین اظهارنظر خود در مورد نیکبخت عنوان کرده، هنوز مذاکره‌ای با این بازیکن برای حضور در استیل‌آذین انجام نداده است.

کد خبر 53044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز