دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

ممدوح طه - عبدالله آل بوغبیش: گویی تقدیر چنین رقم خورده است که لبنانی‌ها تجربه تلخ شش ماه بدون رئیس جمهور بودن را تجربه کنند

و اختلاف نظرها میان طرف‌های موافق و مخالف دولت آن قدر ادامه یابد تا همه چیز در ۲۵ مه نهایی شود. روزی که مردم لبنان همگی فارغ از تمامی علقه های دینی و مذهبی و سیاسی آن را جشن می گیرند و پیروزی های مقاومت لبنان را می ستایند.

امروز لبنانی‌ها در حالی خاطرات تلخ این شش ماه را به دست تاریخ می سپارند که هشتمین سالگرد عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان کام تلخ آن را شیرین‌تر می‌کند.

رویدادی که در نتیجه مقاومت و ایستادگی لبنانی ها رقم خورد و اسراییل را به رغم تمام توان نظامی و رسانه ای اش مجبور به پذیرش شکست و خروج از جنوب کشور کرد.

امروز لبنانی‌ها روز مقاومت ملی برای آزادی را که یکی از با ارزش ترین اهداف بشری برای تحقق کرامت انسانی است، جشن می گیرند و از قبل همین امر، مقاومت و آزادی در تمامی سرزمین‌ها و کشورهای اشغال شده و در تمامی روزگاران همچنان به عنوان دو شرط اساسی و محوری در کنار همدیگر ماندگار می مانند.

امروز 25 می "روز مقاومت و آزادسازی" روز مقاومت ملت ، ارتش و دولت لبنان است.
طرفه اینکه در همین روز رئیس جمهور جدید لبنان یعنی میشل سلیمان یکی از طرفداران مقاومت لبنان، سوگند ریاست جمهوری را به جا خواهد آورد تا بار دیگر همراهی و همگامی اش را با مقاومت این کشور تجدید و مورد تاکید قرار دهد.

امروز همان روزی است که ارزش مقاومت و معنا و مفهوم آزادی و طعم پیروزی بر نیروهای اشغالگر صهونیست در سال ۲۰۰۰ که به رهبری حزب الله در لبنان و در زیر چتر رییس جمهور وقت آن یعنی امیل لحود محقق شد، بیش از گذشته درک می شود.

این نخستین باری بود که بدون هیچ صلح و مذاکره و به رسمیت شناختن دولت اشغالگر که سرزمین های عربی دیگری را نیز در زیر اشغال و سیطره خود دارد، پیروزی بر اسراییل تحقق می پذیرد.

این پیروزی مقاومت لبنان یادآور دومین افتخار مقاومت ملی این کشور یعنی غلبه بر اسراییل در جنگ سی و سه روزه تابستان ۲۰۰۶ بود که می باید همگان با دیدی متفاوت بدان بنگرند.

اکنون پس از آنکه غرش توپ های صهیونیسم و آمریکا علیه مقاومت میهنی لبنان به رهبری حزب الله خاموشی گرفت و پس از برملا شدن تمامی انگیزه های پیدا و پینهان استراتژیک و تاکتیکی علیه لبنان و بعد از آنکه حقایق در میدان معرکه جنگ و سیاست و رسانه به نفع مقاومت لبنان رقم خورد، تمامی دشمنان مقاومت ملی، عربی و اسلامی لبنان و فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان که از نگاه صهیوآمریکایی به تروریسم توصیف و تعبیر می‌شوند، باید این نکته را درک نمایند که نزدیک‌ترین راه ها به پایان روزگار مقاومت، پایان دوران تلخ و سیاه اشغالگری‌های اسراییل و آمریکاست و وقت آن رسیده است که مخالفان عرب و مسلمان مقاومت بار دیگر در افکار و تصورات خود تجدید نظری کرده و این حقیقت را درک نمایند که هیچ دشمنی و جفایی در حق برادر بدتر از دوستی و همراهی با دشمن نیست پس دشمنی با برادر هرگز مباد.

همان طور که دشمنی با مقاومت میهنی چه اسلامی و چه مسیحی و چه لبنانی و چه فلسطینی از آنجا که منبع تهدید و خطر و دشمنی تمامی اینها اشغالگر سرزمین های اسلامی و عربی یعنی صهیونیسم است، پس می باید با دشمن برادر دشمنی ورزید و با برادر برادری.

همشهری امارات

کد خبر 53083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز