همشهری آنلاین: هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه، هفتم خرداد ماه با پیام رهبر معظم انقلاب گشایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در این جلسه علاوه بر منتخبان مردم در مجلس، رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، رییس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس دفتر مقام معظم رهبری و مسوولان لشکری و کشوری حضور می‌یابند.

بر اساس این گزارش، در آغاز مراسم افتتاحیه مجلس هشتم، آیت الله محمدی گلپایگانی پیام مقام معظم رهبری به مجلس هشتم را قرائت خواهد کرد و سپس سرپرست وزارت کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را ارایه خواهد کرد.

سخنرانی دکتر محمود احمدی ن‍ژاد رییس جمهوری نیز از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه مجلس هشتم است.

در این مراسم مسوولان سازمان اداری مجلس نیز گزارشی را ارایه خواهند کرد و در ادامه هیات رییسه سنی مجلس هشتم که شامل محمد تقی رهبر، منتخب مردم اصفهان به عنوان رییس سنی و سید حسین هاشمیان نایب رییس و پیمان فروزش و احمدرضا دستغیب به عنوان منشیان خواهد بود، شکل می‌گیرد.

وظیفه هیات رییسه سنی مجلس قرعه کشی برای شعب به منظور بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان است که پس از انتخاب اعضای 15 شعبه ، نخستین نشست مجلس هشتم به پایان می‌رسد و منتخبان مجلس هشتم برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) عازم مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

براساس اعلام قبلی هیات رییسه مجلس هفتم، مجلس هشتم روز چهارشنبه هشتم خردادماه نیز جلسه دارد که در این جلسه هیات رییسه موقت انتخاب می شود.

هیات رییسه موقت در دو روز کاری تصویب اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس هشتم را برعهده دارد.

از میان منتخبان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی 107 نفر نمایندگان دوره هفتم و 180 نفر از منتخبان جدید هستند.

همچنین از 180 منتخب، 24 نفر از آنها دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس هستند.

کد خبر 53100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز